søndag 16. desember 2007

Amalie's jul.

Her kommer noen bilder fra største jentas jule pyntede rom. På fredagskvelden var hun på turn, og mens hun var der fikk vi pyntet litt på rommet hennes. Rommet er et av to rom som vi har bygget på. Det andre er også snart ferdig, mangler bare gulvet så kan broren også flytte ned.

Jeg har ikke helt bestemt meg for om hun bare skal ha liftgardin i vinduet eller rullegardin og kappe? Inntil nå har hun bare hatt en svart isolasjonsplate som gardin på natten, koselig kan dere skjønne *ler*. Senga er arvegods fra min familie og er bare såå koselig syns jeg. Jeg hadde jo lyst til å kjøpe en tilsvarende til broren på loppis, men fikk ikke lov, så nå tror jeg at han får klare seg med den han har inntil det igjen er loppemarked sesong. Og da skal jeg gå alene *hysj*!

I vinduet sitter til en hver tid noen Tildaer, nå er det nissen med reinsdyr som jeg sydde for to år siden. Han begynner nok å bli litt sliten så han har satt seg litt, gjesp!!


Så en liten detalj fra skapet. Koselig med et lite hjerte, tror jeg skal sy et litt større over jul som kan henge der til hverdags.



Nå i ettermiddag har vi vært på turn avslutning, størstejenta her er konkuranse turner, hun trener 5,5 time i uka og er blitt kjempeflink!!!! Hun er lita, lett, sterk og myk, den fødte turner.. Lurer på hvem hun har det ifra *hmmm *. Jeg som aldri har kunnet annet enn så vidt å stå på hendene. Det må være fra pappa'n!!!

25 kommentarer:

Mita`s hjørne sa...

Utrolig koselig jenterom dette...
Senga var jo bare helt skjønn da, nei du GÅ alene på loppemarked du - her er det slikk at gubben skjønner seg ikke på dette, "hva skal du med det da" er en replikk fra han som jeg kan helt utennatt nå...he,he...
Håper du finner en like flott seng til guttens rom...

Ha en koselig søndagskveld...

Anne-Berit sa...

Heihei,så fint hun har fått det på rommet sitt,godjenta,ble vel glad da hun så det kan jeg tenke meg.Blir nok kjekt for godgutten å få rom nede han også,blir gøy å se det ferdig rommet hans.Klem fra meg:)

elin1976 sa...

Så utrolig koselig rom til vesla. Jeg har ei prinsesse som diller og daller på rommet sitt hele tiden. Flytter rund på pynte saker og rydder og koser seg. Hvem kan hun ha det etter? he he
Ønsker deg en fin kveld. Masse klemmer fra Elin:O)

Tussaluso sa...

Så koseligt rom eldste jenta di har. Ryddigt og fint. Ja, senga var veldig fin. Noko slikt har eg vore på jakt etter til minste jenta vår. Reinsdyret som du har laga, har eg også tenkt å lage. Men trur det får blir til neste jul. Ha ein fin mandag.

HildeS/Frøken Fryd sa...

Så koseleg julapynta rom for ei lita jente.
Kan tenke meg at ho kosar seg der:o)
Ha ei fin førjulsveke.

Aina sa...

Så koselig det ser ut, og der er jo reinsdyret og en søt Tilda figur også. Sengen er jo kjempefin, får håpe du finner en tilsvarende til guttens rom. Håper du legger ut bilde av guttens rom når det er ferdig. Lur ide med hjertet, for det var en søt detalj.
Ha en fin mandag!

Silkeline sa...

Så koselig jenterommet er pyntet til jul! Senga er kjempefin, jeg liker så godt den enkle, rene stilen.
Kjenner meg igjen med det å ikke få kjøpe alt jeg vil på loppemarkeder. Mannen i huset er litt vrang når det gjelder å komme hjem med enda mer skrap, som han sier. Han skjønner ikke helt at det er skatter det jeg finner.....:)
Nydelig Tilda også:)

Ha en fin uke før jul:)

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Mmmm så fint flickrum...Stilrent å vackert.
Jag tycker du ska ha hissgardin1
Kram Pernilla

faster atta sa...

Vilket vackert rum! hissgardin låter ju jättefint! och Tilda figurerna.... I LIKE

kram

Laila sa...

Tusen takk for den hyggelige kommentaren på bloggen min. Flott pepperkaketårn dere har bygget.
Begge barnerommene var kjempekoselige. Her pynter Lillesøster (datteren min) selv, og det blir nok ikke så stilrent og flott nei, men så lenge hun synes det er koselig, så... I går gikk hun amok med snøsprayen jeg hadde lagt i kalenderen. Hun skulle ha ventet til mor våknet, slik at vi fikk laget fine snøvinduer, med røde ruter... Men nei, det ble stjerner og "god jul" isteden... Jaja...

Nina i Paradiset sa...

Så koselig rom da!
Begynte å rydde leke-kottet til eldstejenta i dag, for det bar preg av hennes hurtig-løsninger på rydding! (stuer inn ALT mulig!)

Skal vaskes og pyntes så snart hun har støvsuget!

Fikk kjøpt meg Ektorp i går, forresten! ;)

Garden Angel sa...

Hei Anita!
Så koselig det ble på rommet til jenta di!
Ønsker deg en fin mandag og på bloggen min ligger det en utfordring til deg, om du har lyst!

Hilsen fra landet sa...

SÅ kjempefint det er blitt! Vi har nok utrolig lik smak tror jeg! ... og liker pelargoner begge to i tillegg!
Hun kommer til å bli kjempefornøyd. Og er helt enig med deg om at seng med sjel og sjarm er bedre enn det man får kjøpt nå for tiden. Så gøy å komme så langt til jul da!

Ann-Catrin sa...

Vilket vackert och sött rum..gillar verkligen enkelheten..tycker absolut du ska ha hissgardin.
Och du de fina leksakerna..snyggt fotat.
Må så gott och kram A-C

Cathrine sa...

Åååå så korselig rommet ble da. Regner med hun ble glad selv,ihverfall for nye gardiner,hehe. Ha en fin kveld!

Monica Therese sa...

Åh,den sengen var kjempefin,også resten av rommet også,kan skjønne =)

Fru Grön sa...

Vilket härligt juligt flickrum! Önskar ibland att jag var lite mer för att pynta grabbarnas rum till jul, men har ännu inte hittat den tiden. Jättefint!

My little footprints sa...

Hei!
Dette var jo kjempekoselig! Det er ikke så mye som skal til før man har pyntet til jul ;) Senga likte jeg kjempegodt!
Er enig med deg i loppemarked visitten din, noen ganger er det bare best å gå alene. Og de små klarer jo ikke akkurat å se noe potensiale i ting som er kjøpt på loppemarked kanskje da. For mange er vel bare ordet "loppemarked" noe som får dem til å grine litt på nesa ;)
Ønsker deg ellers en fin uke med masse styr og stell nå foran den aller siste innspurten!
klemmer fra Beth

Timotei sa...

Rommet er jo som en drøm! Virkelig nydelig. Liker veldig godt tekstilene i rødt og hvitt, fine detaljer.
Nissen med reinsdyr er kjempesøt!

Anne-Berit sa...

Hei,har en utfordring til deg på min blogg,håper du vil gjøre det:

Sussie sa...

Ett så jättefint rum hon har din flicka, ser så juligt och mysigt ut. Renen och nissen i fönstret är så gulliga. Ha en riktigt mysig kväll. Kram.

Huset i Hagen sa...

Så koselig jenterom dette var da! Pent, ryddig og fint julepyntet. Kan tenke meg hun koser seg her ja. Det hadde jeg gjort! ;0) (Tror ikke jeg skal ta bilde av min datter på 8 sitt rom..he,he)
Anita

Unknown sa...

Guuuud så fint runt! Riktigt mysigt! Du gillar Tilde saker du med hi-hi...Frågar du mig så älskar jag hissgardiner. Det har jag i hela huset =) stor kram på dig/Malin

Gunhild sa...

Koselig rommet ble. Det pynter veldig opp med Tilda ting. Liker den stilen veldig godt. Har den siste boka på nattbordet og det er ofte det siste jeg gjør før jeg sovner, å kikke i den.

LantlivsAnette sa...

Halloj !
Du..det vita som jag har i glasen med ljus i det är grovsalt..det ser ut som snö !
Kram Anette