onsdag 14. mai 2008

Frokost!

Velkommen til frokost terassen vår!! Her har vi sol fra morgenen av og til i 2-tia. Helt usjenert, så det hender at jeg finner fram solsengen og nyyter sommeren i fred og ro!! Det kommer mere blomster på trappen etterhvert som det blir sommer!

Nye puter av året!! De gamle spiste ungene blåbær med i fjor høst, og de tålte visst ikke det *argh*! Det var noen helt nydelige roseputer som jeg har forsøkt å få kjøpt flere av, men de finnes selvfølgelig ikke i salg lenger!

Hyllen er det mannen min som har laget etter at jeg så en hylle som Marit hadde laget! Den har lenge stått inne fordi jeg hadde litt problemer med å finne riktig plass til den.... ;o) Det er vel sånn for mange at det er sååååå masse man bare må ha, men når alt kommer til alt er det ikke ALT man har plass til *ler*!! Men her ute passet den iallefall som skreddersydd!!


Jeg er nå på jakt etter en såpedispenser og et koselig håndkle som kan henge her , slik at vi kan få vasket hendene ordentlig uten å måtte gå inn!!



Kannen er nyinnkjøpt av året, syns den er så nydelig!


Nå skal jeg ta med meg lunsjen min og sette meg ut og nyte litt!! Stooooor klem fra Anita!

35 kommentarer:

Aina sa...

ÅÅÅÅÅ lekkert Anita, slik vil jeg også ha det!!
Hyllen passet perfekt der, og den kannen var supersøt.
Så kjekt det ser ut med skifer(?)stein platting, her er det bare singel og ugress;-P
Og en liten treplatting oppe i hagen, vi skal bygge veranda...en vakker dag.
Nyt lunchen ute:0)

Anitas hus sa...

Å for en deilig frokostplass du har! Og de nye stolputene dine var skjønne.

Kjenner meg godt igjen i det å handle først for så å lure på hvor man skal ha det etterpå;)men noen ganger er det bare så utrolig vanskelig å la vær, hihi...

Hyllen var kjempefin og passet sååå bra der den hang og masse lekkert du hadde pyntet den med.

Kos deg masse i solen:O)

Tussaluso sa...

For ein utrulig herlig froskost-plass. Fine puter og sittegruppe.
Hels mannen og sei at hylla var kjempefin. Ha ein fin dag.

Magdalena sa...

får eg også være med??? her var det så vakkert!! så lurt med den hylla på veggen ute! ! Du er flink...
klem, Magny :)

Ann-Catrin sa...

Men oj så vackert och inbjudande ni har det.. vilken sagolik plats där i solen... och så fina saker du har farmme.. det bidrar verkligen till att det blir så personligt!

KRAAM A-C

Heidi og Cathrine sa...

Du verden for en deilig plass du har utenfor huset. Herlig å funne sitte usjenert ute å kose seg :o)

Vi har en sånn plass vi også, det er bare at der blåser det fra alle kanter.., ikke fullt så deilig.
Hylla var også kjempefin og passet glimrende !
Kjempesøte stolputer da, med egner seg nok ikke til små barneromper og blåbær.. ;O)
Ha en fin kveld !!

krinkelkroken sa...

Kjempelekkert! flotte hagemøbler og hyllen var søt, passer godt på veggen der;)
Ha en fin dag:)

janne - kathrine sa...

Så koselig uteplass du har! Lyst og pent :-)
Mye vakkert du har på hyllen din. Likte den vannkannen veldig godt jeg :-)

Ønsker deg en fin kveld!

HildeS/Frøken Fryd sa...

Å for ein koseleg uteplass, heilt herleg.
Kan tenke meg at dåke kosar dåke der ute når det er fint ver ja:)
Flott hylle mannen har laga, og ei koseleg kanne og anna pynt du hadde der:)
Ha ei fin, resten av denne veka.

Anne sa...

Så flott du begynner å få det utendørs. Ikke fare for nattefrost hos deg kanskje ? her springer jeg inn og ut med blomstene i redsel for at de skal fryse på føttene om natta :-)

Nydelig liten hylle har du pyntet med også. Mannen her i huset synes nok det blir mer enn nok dill dall utenfor veggen her snart. Jeg lurer meg til å henge opp forskjellig når han er bortreist jeg da..., og i går kveld kom det opp et hjemmelaget kors. Det er bare å krysse fingre i håp om at han ikke ser det med det første.

Putene dine synes jeg bare var dritt lekre !! Og om overivrige barnefingre tar i dem med isfingrene sine kan deda sikkert vaskes lett av med en varm klut.

Håper vi får nyte plassene våre utendørs snart nå da. Og at været her også kan ordne seg til den 17.

klem herfra.

Kine sa...

Kjempelekkert!!!Der hadde nok jeg kost meg inderlig:)
Ha en fortsatt fin uke!

Anne-Berit sa...

Å du store min så koselig dere har det,og så flinke dere har vært.Det ble superfint å ha hyllen der,passet kjempefint,og så er den så fint pyntet.Muggen var skikkelig søt.Må være deilig å innta frokosten der,jeg skal komme å gjøre det snart,hehe.Ha det kos,og hils.Klem fra svigermor:o)

Silje sa...

Så flott og lekkert du har den utenfor hos deg. Frokosten smaker nok ekstra god i slike omgivelser.

Ha en flott kveld!

liven sa...

Så nydelige bilder!! Her fikk jeg en ide også.....jammen skal jeg skru kroker under hyllen min:)
Kjempefine puter:)
Har alltid prosjekter på gang!!!! Lurer på om jeg noen gang får fritidsproblemer.........
Men akkurat nå føler jeg at ting er på halv åtten her altså.......heldigvis var min mor hos meg og strøk bunadskjorter i dag:O)
Ha en fin kveld!!!

Tulip sa...

Flott uteplass.
Her vil jeg tro dere koser dere! :)

Har tenkt på en sånn hylle selv over uteplassen, får den kanskje på plass før sommeren...

Veronica sa...

Så fin uteplass du har, der kunne jeg godt tenkt meg å tatt frokost :)
Godt når man kan sitte helt usjenert!

Du har så mange fine detaljer i hylla, skikkelig koselig er det!!

silje-sin sa...

God kveld:) Så kjempeflott dere har det! Jeg kommer til deg på frokost, så tar vi jordbær og is hos meg:) Det har jeg forresten akkurat spist litt mer av, går mye is her om dagen:)jeg venter på spisestua, den skal komme i slutten av uka.. Men det spørs jo da, er jo så ofte forsinkelser... Men den gamle er allerede solgt, så det er veldig tomt i stua nå! Håper den kommer snart! Åh, nå kunne jeg skrevet og skrevet merker jeg:) Rekker aldri sende mail om dagen, går i ett her. Augusta har nesten akkurat sovna, er visst litt av et kveldsmenneske:) Vi snakkes, håper alt er bra hos dere! klem fra silje.

Gry sa...

Skjönner godt at du koser deg der på den fine uteplassen din. Kan se for meg hvordan det bugner av blomster etterhvert.

Klem Gry

Lovise sa...

Hei hei.
Du har pyntet og gjort det fint som vanlig. Alltid spennende å kikke inn hos deg. Har derfor sendt deg en award....
Ha en god natt.

Merethe sa...

Hei, er inne på en sniktitt jeg;)
Så kjempenydelig uteplass du har. Deilig å sitte skjermet. Her sitter vi midt i glaningen til hekket vokser seg høy:/ Hylla var forresten kjempefin, sånn vil jeg også ha!
Kan jeg stjele ideen din?;)

Morsomt det teppet du holder på å lage. Jeg hekler det samme, bare i andre farger:)

Ha en fin dag!

Prinsesse Elin sa...

Så nydelig uteplass. Her kunne jeg absolutt hatt sittet å spist frokost:O)

Karna sa...

Utrolif flott frokost terrasse, her koser du deg nok! Super fin!

Elisabeth sa...

Så nydelig uteplass, den bare roper etter soldager, en kopp nytrukket te og et rundstykke. Regner med det blir mange slike dager for dere der i sommer.

Mitt hvite hus sa...

Så utrolig flott ute plass du har:=) En slik hylle har jeg også lyst på , på veggen ute på terassen. Den var utrolig flott pyntet , men den flotte kannen. Her får du mange hyggelige frokost stunder i sommer. Nyt dagen:=)

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Å så flott det er der hos deg, skikkelig koselig den kroken, blåbærspisende barn og puter er virkelig en dårlig kombinasjon - har masse erfaring med det...

Ha en koselig dag...

Huset på toppen sa...

Så delig å ha en så flott uteplass, helt usjenert!! Herlig å bruke nå som været er så flott!! Putene var jo utrolig skjønne, og hyllen på veggen,lekker:-) Du har virkelig fått det koselig og fint utenfor!!

Ha en fin torsdagog ha en fin 17 mai!!

vivian sa...

Fikk en utrolig sommer følelse av bildene dine. KOSELIG!!!!!
Vivian c")

Christinas låvebutikk sa...

Hei!
Styker din mann skjortene. Heldig du er! Her må det nok gjøres selv..hi hi!
Nydelig uteplassen din og fine møbler(har de jeg også;))
Ha en nydelig 17.mai!

Lene sa...

Ja, virkelig, Anita. Den kannen er noe av det søteste jeg har sett. Hvor? Hvor?

Og, jasså, du.. Så der sitter du og bare nyyyter livet, mens mannen snekrer hylle og stryker 17.maistasen - og mens hushjelpen vasker huset. Hahaha - jeg er igrunnen helt enig - presis sånn livet skal være. og jeg har sannelig en mann som styrer og steller med mye. Men akkurat strykingen er min jobb.

Ha en fortsatt fin kveld og god klem :)

Hulda sa...

Virkelig flott uteplass dere har, og den hylla er jo prikken over i-en. Fine ting du har på den også, den kanna var nydelig. :) Likte de nye putene dine, herlig mønster.

Takk for koselig blogghilsen!

Ann-Cathrin sa...

Så flott uteplass! Og hyllen var kjempefin:)

borghild sa...

Det så ut som en super plass å spise frokosten! Det er så greit når en kan ha flere kroker rundt hele huset, så en kan flytte seg etter sola. Her kommer sola på terrassen sånn i 11-tida, før det kan jeg jo sitte på andre sida, men ikke så kult å sitte på en liten lufteveranda heller... Kjempefine stolputer også! Vi har noen stygge puter til de store stolene, lurer på om jeg skal få ungene til å spise blåbær i de??;-) Klem B:-)

Grip dagen sa...

Se, den hylla ja...
Den er jo dønn lik mi!
Du verden jeg og din mann er flinke med hammeren. He, he...

Så flott uteplassen din var. Eneste som mangler er solbriller! For det må en ha når omgivelsene er helt hvite...
Ha noen fortsatt fine vårdager, og ei fin feiring på lørdag!
Klem Marit

~~*Pennyshouse*~~ sa...

God förmiddag!
Men vilken underbar uteplats!!
Där skulle man kunna sitta hela dagen.Fina saker du har där oxå.

Önskar dig en underbar helg med mycke SOL....*LER*

Kram Nilla

Mummimamma sa...

Så koselig uteplass du har!
Og den kannen var nydelig, kan jeg spørre hvor du har kjøpt den?