onsdag 14. januar 2009

Tv- utfordring!

Det går nå en utfordring her i landet og siden jeg har lite å blogge om og akkurat har ny tv passet det perfekt! Tv`n er av for meg ett nødvendig onde, kan jo ikke klare oss uten, men kan vel ikke si at jeg liker den:0} Kjøpte oss ny tv før jul og fikk byttet ut den store tykke varianten, som vi hadde fra før. Denne har nok blitt litt større i tommer, men har mye mindre bakende;0) Skal vel ikke si no for jeg fikk vel mest viljen min ift. hvor stor! Mitt motto er jo mindre jo bedre, nesten*ler*! Det verste var vel at man MÅTTE ha en sånn dekoder og vet dere; den bråker og durer sååååå fælt at jeg velger slå den av og heller se på tv`n med de dårlige signalene som da visst nok er der?? *sukk* Jaja, er visst en skikkelig mannen i huset greie det der, selv om han også er enig i at den bråker!




Det beste med tv kjøpet syns jeg var at vi kunne kvitte oss med den gamle hjørne tv-benken og heller få gyngestolen tilbake fra kjelleren! Den har vært i min manns familie leeenge, og jeg er veldig glad i den! I stolen ligger skinnet som jeg spurte etter vaskeråd til, det ble vasket (mange ganger), og det ble ganske så bra til slutt selv om jeg syns det ser ut som det har krympet??!! Måtte vaske det mange ganger fordi jeg fikk endel problemer med vaskemaskinen underveis, så det ble ikke rent de 3 første gangene! Klokken på veggen har min manns morfar laget!

I kurven sitter/ligger Ane`s bamser som jeg liker og en nydelig dukke som hun fikk av farmor og farfar til jul! Skjønn ikke sant!! Syns faktisk hun ligner på Ane. Hun heter Anne!



Nå skal vi igang med litt ettermiddags syssler her! Ha det flott!

17 kommentarer:

Guttemamma sa...

Ja denne tv'n var da svært så nett..:-). Veldig glad vi ha en tv-stue til giganten vår...men rart hva en venner se til11 Ha en finkveld, klem

Anitas hus sa...

Så fint det var i tv kroken din. Veldig deilig å bli kvitt den tykke tv`n ja. Jeg også fikk viljen minn ang. størrelse, mannen ville jo aller helst hatt 50" men jeg sa at jeg strekker meg til max 40", dermed ble det en 40". Han er allerede på jakt etter en 50", men den skal stå nede på "gutterommet" og der får han lov til å gjøre som han vil;)

Den gyngestolen var utrolig fin, skjønner godt at du ble fornøyd når du kunne sette denne på plass igjen.
Også så ekte de dukkene begynner å bli, det er jo nesten litt nifst. Er en stund siden dukkene ble pakket ned i esker og satt på loftet her, tiden går så aaalt for fort. Tenk at om tre måneder så skal lille snuppa vå konfirmeres, hjelp^^,)
Ha en fin kveld!
Klemmer:O)

Josefine sa...

Hei på deg.. lurt å sette monsteret i kroken! Så koselige bilder, gyngestolen var jo så skjønn:) Ha en fin kveld, klem fra Josefine

Carpe Diem sa...

Uff ja, me kasta ut den store klompen av ein tv for eitt år sidan, og det var kjempegodt. Sjølv om den nye er større, så tar den mykje mindre plass.
Fin gyngestol, me har ein omtrent lik, er kjempeglad i den.
Og skikkeleg nydleg dokke da, søt!

Ha ein fin kveld:)

Ida sa...

Heisann! Koselig tv-krok :-) Var så mye annet fint å se på - at tv'en NESTEN ikke syntes borti hjørnet der.. hihi :)
Gyngestolen ... sukk.. i wish I had one! Det er sååå fint med gyngestoler - desverre virker de som utrolig vanskelig å oppdrive ! (iallefall for ikke så altfor mye penger ;-)) Og den veggklokken var også utrolig søt! Kan tenke meg det er spesielt å eie slike ting som enten har vært i familien lenge eller er laget av noen i familien :)

Ha en fin tv-kveld:-) Regner med tid for hjem ruller over skjermen i kveld.. eller er det imorgen?? Hmm.. litt sånn dagforvirret når man ikke jobber ;-D

Klem

Hverdagen vår sa...

Så koselig en tv krok, vi kjøpte også ny tv i julen samme merke som dere har, men her fikk mannen bestemme hvor stor så da ble den større enn jeg hadde tenkt...
Hyggelig krok ble det iallefall.
Sauseskinn kryper nok noe i vask, det som skjer er at det skinnet bak trekker seg sammen når det blir vasket.

Ha en fin dag og fortsatt fin ukë

Klem

Anne-Berit sa...

Grattis med ny tv,det visste jeg ikke,flott den.Så jo den likheten med Ane da jeg kjøpte dukken,det var mange å velge mellom,men den var den eneste med så blåe øyne.Arti at dere har fått gyngestolen opp i stua igjen.Ha en fin kveld,og hils.Klem!

Aina sa...

Takk for besøket!
Jeg kikket på teppet ditt. Fantastisk håndarbeid! Laget du det stort? Jeg tenkte 140x200cm, men det er kanskje i overkant stort???

Falt også for julestrømpene dine m/bokstav (monogram)? Hvor fant du mønsteret???

Ha en fortsatt fin kveld!!

Aina Wie.

Aina sa...

Takk for besøket!
Jeg kikket på teppet ditt. Fantastisk håndarbeid! Laget du det stort? Jeg tenkte 140x200cm, men det er kanskje i overkant stort???

Falt også for julestrømpene dine m/bokstav (monogram)? Hvor fant du mønsteret???

Ha en fortsatt fin kveld!!

Aina Wie.

Huset på toppen sa...

Denne tven passet jo fint inn hos dere:)Koselig tv krok med gyngestol og deilig saueskinn, her må det være kjekt å krype oppi:-) du har det koselig Anita:)
Ha en riktig fin uke:)
Klem Linda

Landlig Idyll I Interiørhuset sa...

Så flott den gyngestolen var da=)
Er flott å slippe de store tykke tvene ja....Selv har jeg en tvstue så jeg slipper å ha den inne i selve stuen.
Klem

Hulda sa...

Flott benk du har, og gyngestolen like så. Flott tv-krok. Den dukken var jo fantastisk, så levende!

liven sa...

Var ikke mye prangende denne tv'en din da!!
Her har vi tv med tut bak....synest den har vokst jeg!!
Men jeg gidder ikke skifte til flatskjerm før et av de tre vi har i huset ryker!!
Selv om jeg har en sønn som jobber i el bransjen:o)
du kan si det er til ungenes store fortvilelse....tror de synest det er pinlig:o) hihi.....

Så søt denne dukken var da!! Så yndig:o)

Ha en fin kveld Anita.....og nå er det helg igjen for meg:o)

Annelie sa...

Så fin gyngestol dere har, virkelig koselig. Min mamma har en stående hjemme hos seg, synes at den også er veldig fin. Skal nok se å skaffe meg en når vi får bygd ut stua. Har ikke plass nå.

Kjempefint lappeteppe i det forrige inlegget. Imponerende, for en tålmodighet du må ha!

Klem Annelie

silje-sin sa...

Hei Anita:) Gratulerer med ny tv:) Det er så koselig hos dere. Og for en nydelig dukke! Her går dagene unna. Jeg jobber fortsatt fire dager i uka, og stortrives i skolen. Mulig jeg blir student fra høsten av! Augusta trives godt i barnehagen, smiler og vinker når vi går. Rekker ut armene til de som skal ta imot henne. Det er deilig, og noe ganske annet enn hvordan det har vært (og fortsatt kan være) med F. ellers er alt bare bra her! I morgen skal augusta, søstra mi og jeg på lunsj hos tanta vår ved sjøen. Det blir koselig! Og fra fredag til lørdag skal jeg på søstertreff (sykepleiere jeg studerte med) i Kragerø:) Har dere noen planer i helga da? Håper alt er bra:) klem fra silje.

Rekkehuset sa...

TV er ikke noe ønskemøbel hos meg heller; gubben ønsker seg ny og større, jeg ønsker meg en tv-stue den kan stå i;-)
Det ligger noe til deg inne hos meg; du har sikkert fått den allerede, men ikke av meg:-)
God helg Anita! PS - nå er jeg såhvidt i gang med bølgeteppet.

Andre etage sa...

Så fint og vårlig det var hos deg da:)
Her kom plutselig vårstemningen snikende ser jeg...

Flott blogg du har!