fredag 27. mars 2009

Vet dere hva????

Nei, dere gjør vel ikke det, men jeg skal fortelle dere jeg! Nå snør det jammen meg som bare det IGJEN og det har vel kommet 15cm iløpet av natten:0(((( Også vi som ønsket oss masse regn, sånn at snøen skulle mykne litt. Vel ingen ting å gjøre noe med, men hadde bare behov for litt klaging;0)
I slutten av forrige uke kom det prikkete servietter i posten til meg fra Hanne i Rekkehuset, helt perfekt for ett gutte egg.




Med ett lyseblått fløyels bånd ble det fint, syns jeg.
Det store rose egget har fått bittelitt glitter på og ble ennå finere:0) Største skal i bursdag i dag også og i mangel av noen annen gave, ofrer vi dette egget. Får lage ett til til huset her, må bare handle flere egg. Og lete litt etter hvit blonde for det er alle butikkene utsolgt for akkurat nå:0}

I denne uken fikk jeg også pakke fra Hanne i Rekkehuset, jeg var såååå heldig at jeg vant en trekning hos henne!!! Hun ga bort to hjemmestrikkede kluter, de er så fine. Mannen lurte på om hva jeg skulle bruke de til, om det var kjøkkenkluter. Jada, kjøkkenkluter er det, men de skal ikke brukes. Nei, det var jo det han visste;0) Sånne fine kluter må ligge til pynt *ler*.

Til sist ett bilde av muggen som roper på friske blomster til helgen *hint, hint*, syns den muggen kler sååååå godt rosa og hvite tulipaner.......




Nå får vi snart lunsjgjester, vi skulle egentlig gått tur og så spist lunsj, men turen får vi ta til våren!! I morgen skal vi på danseball og konkuranse med gutten her. Han går på danse kurs med Cecilie Rygel, han syns det er veldig gøy og ekstra gøy er det jo når det er en tv kjendis som er treneren deres. Hun har danseskole her på øya og kjører også kurs på SFO på vår skole siden hun selv har unger der. Kult med "kjendiser" i nærmiljøet;0)
Nå skal jeg lage litt eggerøre og rydde litt mere før våre to lunsj gjester kommer. Ha en strålende helg alle sammen, så sees vi på andre siden av snøkaoset!!!!!!!

25 kommentarer:

Lykkemamma sa...

De eggene er så fine! Bruker du bare vanlig maling og klister oppå? Du er flink!

Kos deg med lunch :-)

ANETTESHUS.COM sa...

Ja, huff, for en nedtur!! Snø igjen?! Nå var jo våren virkelig i anmars ... men,men

Nyydelige bilder! Og kjempe-flotte påskeegg! Ha en fin helg!'

Klem Anette:)

opp ei trapp og inn ei dør! sa...

Heihei

denne bloggen tror jeg ikke jeg har vært innom før, men nå har jeg tittet på innleggene dine, og de er kjempekoslige!

Nydelige egg du lager! Veldig inspirerende! God helg, og får håpe våren snart rydder bort snøen hos deg:)

Huset på toppen sa...

Flotte egg du har laget, Anita:) Men så kjedelig at dere får snø igjen,ja litt av en nedtur!!Og flotte kluter i gave.Kos dere med lunsj,dansing i helgen!!
Klem Linda - ♥ -

Rekkehuset sa...

Så fine eggene ble! Bra serviettene kunne brukes:-) Og du, de klutene tåler bruk;-)
Her har det også snødd i hele dag, nå har det heldigvis stoppet og da er det vel håp om at nysnøen tar med seg noe av den gamle når den blir borte. Ha en finfin helg, klem Hanne.

Aina sa...

Kos deg med snøen.......det er siste runde nå.....etterpå kommer våren!!!!

FLOTTE egg!! Jeg holder også på litt.... Veldig morsomt!

God helg!

-Aina Wie-

liven sa...

Stakkars dere med den snøen!!!
Uff......
her lå det et tynt lag i morges men heldigvis er det borte igjen!!
Men til trøst til deg så er her svinkaldt og hvertfall ikke noe hagevær!!

Så nydelige disse eggene dine er.....kjempesøte!!
Flinke Anita:o)
Fine kluter du har fått....ja disse må jo ligge til pynt:o)
Lykke til med dansingen i helgen!!
Ønsker deg en fin helg

Anita fra hjerterommet sa...

Kjempe lekre egg! Smart å gi bort i gave også!!

God helg!

Elisabeth sa...

Så vakre egg, har hatt en egglagingsrunde selv idag i frustrasjon over mer snevær. Nå VIL vi ha vår!!!

Linda sa...

Hei Anita!Flotte egg og skjønne kluter.Får kanskje bruke dem etter en tid?skal være så fint å tørke med....
Kos å pynte med blomster.
Fikk kjøpt påskeliljer og roser i går.God helg!Linda:))
Ps.Snøvær her også igjen.:(

LIVS LYST sa...

Så søte egg!

Hilsen Ljo :O)

Unknown sa...

Hei Anita!
Det snør her også, desverre. Det har vel snart kommet 10 cm, og det snør ennå... :O(
Nå ønsker jeg meg vårlig og snøfrie uker.
Så koselig eggen er, og det ble virkelig flott med den blå prikkete servietten.
Så spennede med dansekonkuranse og jeg skjønner at det er stas med en kjent danselærer. Hun er jo fantastisk flink også!
Fra høsten igjen har jeg tenkt å melde Bertine på dansekurs. Hennes store interesse er sang, musikk og dans. Hun er utrolig musikalsk, når hun ser dans på tv'n tar hun fort etter trinnene.
Krysser fingrene for at det går bra i dansingen...
Jeg har ingen planer for helgen, Vi skal kose oss hjemme, kanskje en liten handletur i morgen. Håper det blir tid til litt hobby.

Ønsker deg en fin og kreativ weekend!

NB: gikk det greit med heklingen? Fant du ut av oppskriften?!

Klem fra Synnøve

Anonym sa...

Hei på deg.
Her er det enda snø og faktisk ganske kaldt. Håper på mildvær :)
De er så nydelig de eggene. Måtte fortelle min søster om eggene jeg så på din blogg og at det var en veldig lur ide til påskeaktiviteten vi skulle ha sammen, så det blir neste uke. Takk for tipset :)
Ha ei koselig helg.
Ps: fine kjøkkenkluter som du skal ha til pynt;)

Mitt hvite hus sa...

Uff a meg...føler med dere og all denne snøen.. Her var det også hvitt på bakken..men den er forsvunnet i løpet av dagen.. Ikke noe vår varme riktig nok..Men jeg SKAL ut i hagen i helgenO=)
Nydleige egg du har laget..og så heldig som har vunnet de flotte klutene daO=)

Nyt helgen Klem Kerstin

Unknown sa...

Hei igjen!
Sitter å se på norske talenter jeg også, samtidlig mens jeg blogger... LOL.., man må jo unytte tiden!
Hexagon er ikke så store, og det er kun den første du hekler helt, så hekler du de sammen på siste omgangen.

Jeg har sjekket mailen min..., desverre ingen mail fra deg..., prøv igjen... :O)

Kos deg!

Klem

mammahaaland sa...

Så nydelige egg du har leget, her går det nok mest i ferdig kjøpte i år..
Du er nok ikke alene om å gremmes over all snøen, blir sprø av det jeg.. her har det vel kommet nærmere ti cm i dag, oppå alle stakkars krokusene som hadde blomstret i husveggen;(
Vel, jeg håper på milde dager så alt forsvinner raskt!
God snø-helg!
Monica

Ann-Cathrin sa...

De eggene dine er bare nydelige:) Kjempefin gave du fikk og:) Ha en flott helg!

Guttemamma sa...

Grattis med fine kluter, Anita!! Kjempefine egg, elsker jo prikker vet du:-)
GOd helg!!

silje-sin sa...

Hei snuppa:) Så flotte egg du lager! Er jo en kjempeflott gave også! Jeg søkte etter deg på facebook, men det var ganske mange som heter det samme som deg.. Jeg er innom daglig, men skriver sjeldent noe. Og har ingen bilder. Men det er jo en flott måte å bli oppdatert på:) Kan du ikke add'e meg da? Bare søk på silje hylland-eriksen. Nå er ferdinand fremme i kr.sand, og jeg kan puste ut. Er helt håpløs m sånne ting, tenker på alt som kan skje.. Denne snøen da.. Nå vil vi ha vår! Ha en flott helg! klem

borghild sa...

Så flott gave du har fått, må si at jeg hadde veeeldig lyst på de klutene selv...:-) Flotte påskeegg har du også laget, kjempesmart med decoupage, men det er faktisk noe jeg aldri har prøvd selv. Her blir det påskeegg fra Maileg i år, de var utrolig fine, men da jeg så de i butikken var de ikke så store som jeg hadde trodd, men det er vel egentlig likså greit, har vel ikke godt av så mye av innholdet likevel;-)
Kos deg med snøen (det er nesten så jeg stenger for persiennene;-) Klem B:-)

Anitas hus sa...

Ja er det mulig? Enda mer snø. Nå er jeg sååå lei av vinter. Vi hadde håpet på regn vi også, men neida. Det er som mannen min sa; i hele vinter så har de meldt, regn langs kysten... Da lurer vi fælt på hvor kysten er, for her har det kommet som snø hver gang....

Nydelige egg du har laget! Lykke til med dansingen i morgen. Her er det fotballhelg. Cup i Skjærgårdshallen (ved siden av badeparken;)) så da må jo en ivrig supporter mor ut å heie^^,)

Ha en fin helg så satser vi på regn i morgen (eller idag blir det...) Natta!
Klem fra Anita:O)

Aina sa...

Nok et flott egg, og det var fint med glitter på påske egget, må nok knabbe den ideen:-D
Kommer sikkert et innlegg i løpet av søndagen hos meg...hehe varslingsplikt*ler*
Artig å ha kjendistrener tenker jeg ja, skulle hatt noen privatleksjoner jeg og, kan ikke danse!
Ha en super helg videre og håper det dukker opp noen tulipaner i den fine muggen din;0)

Klem.

Hilsen fra landet sa...

Lager du også slike egg... vi sitter her og prøver og jeg bruker bare det ytterste laget på servietten men får det liksom ikke til. Kan man ikke bruke vanlig lim?

Hilsen fra landet sa...

PS: Og ja: Det snør her også (er i Asker nå)

Tulip sa...

Ja ble skikkelig deppa da jeg så all snøen som kom på nytt igår..
Men det tiner heldigvis fort allerede nå!
Fine egg du lager. Lekker det med litt glitter på:)

god helg!