torsdag 18. februar 2010

Elsa Beskow ♥ ♥

Har jo kommet en del bøker i hus her den siste tiden, det meste av det fag, men det er sånn at det hver gang har kommet med andre bøker også :0)




Kjekt å ikke bruke såå masse penger bare på skolebøker...




Elsa Beskow er en stor favoritt for meg, husker bøkene fra jeg var liten og liker tegningene veldig godt.



Masse fine detaljer og skjønne tegninger, nostalgisk og fint.



KOselige historier er det også, hvem husker vel ikke tante Gul, tante Grønn og tante fiolett.



Perfekte bøker og bilder for oss her. Lappetepper og blondeduker, kan det bli bedre??





Jeg har litt problemer med opplasting av bilder om dagen, dvs jeg får lastet de opp, men de ser ikke ut som bilder før jeg har publisert innlegget og det er litt vanskelig, syns jeg. Noen som har samme problem eller vet om det er noe som er forbigående eller mulig å gjøre noe med??

Nå er det en dag igjen på skolen, også er det vinterferie her, kan være jeg blir borte en stund, ellers så er jeg plutselig tilbake. Gooood ferie til alle dere som skal ha det nå og dere andre får glede dere til det blir deres tur!! Klemmer fra Anita!

16 kommentarer:

Lene sa...

hei du!

Så fine bilder og ja disse bøkene er nydelige! Jeg har ikke hatt noen problemer med opplasting av bildene mine. Håper det har ordnet seg for deg også nå.

Riktig god vinterferie til deg og dine!

Lene

Hvit Villa sa...

Bøkene er skjønne, men det var jammen jenterommet også :-) Ha en fin vinterferie!

Ingrid sa...

Så søtt barnerom! Og de bøkene er jo så koselige... tror jeg må sjekke om bokklubben har noen av dem jeg!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej hej!

Älskar oxå dom böckerna....ljuvliga bilder.
Kul att läsa vad dom heter på norsk oxå...hihihiiii..
Jag har de flesta sen jag var barn.Har inte tagit ner dom till barnen, kanske dags att göra det.fint att ha dom i en tallrikshylla...

Kramizzzz Nilla

Lemi sa...

hei! kor har du kjøpt bøkern av elsa beskow?

Lillan sa...

Nydelige detaljer og flotte bøker!! elsker disse tegningene!!

ha en flott helg

klem Lillan:O)

Siddis back home sa...

Å, så koselig, hadde tenkt å blogge om det samme, har samlet på bøkene for mine små, ha en fin helg!

Huset på toppen sa...

Jeg husker vi så på Tantene og onkel blå på barne tv når jeg var liten og bøkene lånte jeg på biblioteket den gang....:)Koselig å se at du leser de for dine barn:)
Nydelige bilder, Anita.
Ønsker deg en fin helg ny den!
Klem Linda

Prinsesse Elin sa...

Herlige bøker. Vi har de fleste av henne og jeg har planer om å få opp en tallerkenhylle og ha bøkene på pynt.
Ha en nydelig fredag snuppa. Klem fra Elin:)

UNDRING sa...

Ja, disse bøkene er fantastiske, barna mine liker de veldig godt og jeg husker de også

Grip dagen sa...

Jeg hadde samme problemet for en tid tilbake. Frustrerende å bare se en masse koder istedet for bildene når man lager innlegg.

Jeg tror det bare er å klikke oppe til høyre. Det står rediger html/skriv. Klikk på den som ikke er ibruk.
...forstod du den?

Skjønne bilder av Elsa Beskow, ja. Jeg liker både dem og Carl Larsson sine svært godt. Nostalgien blomstrer.
Amish folket i Amerika har også samme stilen. Jeg har et gammelt broderi kjøpt på loppis i usa. Der er brodert en gård. Lappetepper på snora, høner på tunet og små barn med nydelige kjoler går i hagen.
Skjønt å se på!
Ha ei flott helg, Anita.
Klem Marit

Unknown sa...

Hei!
Kjempekoselige bilder fra barnerommet. Helt enig i at dette er flotte bøker, husker de godt fra min egen barndom.

Håper du får en koselig helg!
Vi fikk 3 små kattunger i går, så vi skal kose oss med de... :O)

klem

Anonym sa...

Hyggelig liten barnekrok der! De bøkene husker jeg ja, mener nå å huske at var på barnetv og jeg..

Ha en fin og hyggelig vinterferie, det er sikkert ekstra godt som student vil jeg tro!

Josefine sa...

Hei..

Så koselig rom, og herlige bøker!
Husker dem så godt selv, fine tegninger:))

Ønsker deg en fortsatt fin helg og en god ferie! klem fra meg

liven sa...

Så koselige bilder hos deg Anita....og disse bøkene er så fine og nostalgiske!!
Ønsker deg en fin vinterferie...her har ikke skolen ferie før neste uke!!

Anette {foreldremanualen} sa...

Koselige bilder! :-)