mandag 20. oktober 2008

Bølger.....

- i håret har jeg ikke, men jeg er fiks ferdig med mitt første bølge teppe! Teppet ble 110x170 og er så deilig å legge over bena om kvelden!




Jeg er godt i gang med mitt nye jobbe håndarbeid, jeg strikker en jakke i alpaca, som skal ha heklede detaljer! Skal bruke den til en kjole jeg har!


Litt av belønningen her om dagen er disse to spolene til å ha blonder på. Den ublekede blonden har min tante heklet!

Har kun en liten pause i kveldens kjøre og hente tjeneste, og nå skal jeg hente mellomste på fotball, derfra går turen videre for å se litt og hente største på turn! Til slutt idag er det JEG som skal trene! Men det er fortsatt noen timer og endel kilometer til;o) Livet som hamster bestemor går strålende, og de små springer rundt inne i buret i en rasende fart. Noen har i går og idag åpnet øynene mens noen fortsatt lever i mørket! Allerede til lørdag er de leveringsklare, skjønner ikke helt hvordan de skal klare seg, men det gjør de vel:0)

Nå må jeg kjøre! Ha det bra alle sammen!

44 kommentarer:

liven sa...

Åh så fint teppet ditt ble da!!
Sikkert så deilig å tulle seg inn i:o)
Så er du allerede i gang med noe nytt altså :o)
Kjenner til med kjøring ja......men nå har vi bare en vi kjører på!! Ha en god treningsøkt:o)
Jeg skal ikke før onsdag!! Tre ganger i uken nå :o)

Kos deg:o)

Julies sa...

Hei.
Kjempekoselig teppe ! Tror det må være etter et gammelt mønster. Fant et lignende på låven her, men det hadde desverre blitt halvveis oppspist av mus.
Fin blogg !

ENGEL sa...

jøye meg for en jobb!det er riktig så flott!!!!

Huset på kollen sa...

Kjempefint teppe, nydelige farger sammen! Og superflott til Green Gate da, hvis du er i samme fanklubben som meg ;)

Auuud sa...

Nydelig bølgeteppe!! :)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Du er såååååååå flink. Jeg elsker store prosjekter som blir ferdig for jeg vet hvilket arbeid som ligger bak Dette står det respekt av.
Nydelig teppe!!!!!
Klem

Lemi sa...

for ett fantastisk flott teppe!! har lyst å hekle ett sånt sjøl, men har ikke hatt ork t å bynne enda, må nok kjøpe inn litt garn i di rette fargan.. kanskje rød, grønn, grun, for da matche d huset ;)

Gunhild sa...

Teppet ble kjempefint!! Har så lyst på et håndarbeid selv. Men klarer ikke å bestemme meg for hva jeg skal begynne på.

Charlotte - FO² sa...

oii det teppet var skikkelig lekkert!!! Og kjempe fine farger på!

ha en fin uke, ikke slit deg helt ut da!!! hehe...

Anonym sa...

Oioioi, for et nydelig teppe!!! Jeg er litt misunnelig på slike som deg som faktisk klarer å fullføre et slikt prosjekt!

Ida sa...

Åh helledussen, har du heklet dette? Det er jo rett og slett bare RÅFINT! Du er utrolig flink! Har vært på biblioteket i dag og bestilt "Grunnleggende bok om hekling".. så kanskje jeg kan hekle meg ett slikt en gang *drømme*

Kose deg på trening!

tintin sa...

Å så utrolig flott teppe!!!!
Har veldig lyst til å lage et lignende jeg også.

Linn fra Solheim sa...

Hei! Det teppet så bare deilig ut, får håpe jeg blir så flink til å strikke en gang i framtida.

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Utrolig flott teppe...

Anne sa...

Det var flott det!! Like så fint som leppetepper synes jeg.

Ingunn sa...

teppet ble dødslekkert da!!!tenker det er godt å ha når gradestokken kryper nedover;)

Guttemamma sa...

Fy filler'n så imponert jeg er nå, for et fantastisk teppe!!!!STAS, klem fra stum av beundring!

Klarafina sa...

Fantastisk! Jeg er utrolig imponert! Jeg knoter på med oldemorrutene til et teppe som jeg håper blir ferdig en gang om ikke alt for lenge.

silje-sin sa...

Så nydelig teppe snupp! Forstår ikke hvordan du rekker alt jeg;) Nydelige blonder også! klem fra silje.

Ragna sa...

Så nydelig teppe! Har lenge vurdert å hekle meg et teppe med oldemor-ruter men nå fikk jeg mye mer lyst til å hekle bølgeteppe, det er så mange som har slike oldemorruter.

Det ser superenkelt ut på detaljbildet. Kan du tipse meg om hvor jeg finner oppskrift?

Mitt hvite hus sa...

Så nydelig teppet ditt ble.

Ja kjenner til dette med kjøring frem og tilbake. Har tre hjemme som vi kjører på:=)
Du er flink som gjør ferdig prosjektene dine før du begynner på et nytt=)

Klem

Anitas hus sa...

Å, så fint teppet ble. Nydelige farger. Du har jo vært utrolig flink, synes ikke det er lenge siden du startet på det jeg.
Tror aldri jeg kommer til å bli ferdig med mitt teppe i bestemorruter noen gang, hehe. Jeg begynte faktisk på monteringen i går, men det er utrolig mange tråder å feste og det er sååå kjedelig.
Kjenner godt til den kjøringen ja, det er ikke en eneste kveld ikke ungene skal på noe, men men, så lenge de er opptatt med idrett på kveldene skal jeg være fornøyd.
Ha en fin dag.
Klem:O)

Rekkehuset sa...

Så flink du er! Et så stort teppe er masse jobb!! Jeg synes du har brukt så nydelige farger, og jeg lurer på om du hadde planlagt rekkefølgen på stripene før du begynte? Har veldig lyst å lage et sånt lekkert koseteppe jeg også, men sliter med fargevalget og planleggingen...
Lykke til med neste prosjekt:-)

Fabrikken sa...

Ååå så fint det ble. Den som kunne strikke skikkelig...sukk ;)

Fabrikken sa...

eller hekle...hehe

Ingrid sa...

Gratulerer med fullført jobb! Kjempefint ble det! Ha en fin dag!

Rekkehuset sa...

Takk for svar på spørsmålene mine Anita! Jeg skal snarest bort til lokal garnforretning og se på farger:-) Jeg får ofte anfall av beslutningsvegring når sånne beslutninger skal tas, så det gjelder å ha noen ideer på forhånd :-) Så; tusen takk!

Ha en fortsatt fin dag!

Anne-Berit sa...

Det ble et lekkert teppe,nydelige farver.Travle tider forstår jeg,men sånn har vel de fleste hatt det til tider.Ha det kos,og hils gullene fra farmor!

Ann-Cathrin sa...

Så flott teppet ditt ble! For en jobb da! Må være deilig å ha å krype under nå som høsten er er:)

elisabeth sa...

Goddag bestemor:))

Bølgeteppet ble kjempefint, og veldig fine farger!
Her er det også mye henting og bringing:) Trening har jeg vel ikke begynt helt med, men jeg går iallefall;)
Ha en flott dag, uten bølger)

Anonym sa...

oi, det tepet ditt blre driiiitfint!!!
kordan gjør du det???????

ang brødene så steker eg 6 i gangen.. Å mens de første brødene hever i formene setter eg deig til 6 til.. å da blir det akkuart slik at når de 6 første e ferdig stekt er det bare å hive 6 nye i formene :)

hvorfor ikke... sa...

Åh! for et nydelig teppe, Anita, flotte farger...også er jeg veeeldig spent på jakka di! er mønsteret fra Tine Solheim?
Sånne spoler til blonder er sååå flotte, skal bestille jeg, også;)
smil Torunn

hvorfor ikke... sa...

Hils Kine, da;)

Rådyrveien sa...

Hei igjen og takk for koselig kommentar! :)
Skulle gjerne ha laget flere hjerter, men det har vært litt hektisk i det siste. Har ikke ryddet vekk symaskinen riktig ennå så jeg håper å få til noen fler. Har bl.a. en liten rest av det røde stoffet jeg brukte på gardinene til Maren. Det tror jeg kan bli noen fine julehjerter hvis jeg bare får kommet igang igjen. :o

Likte veldig godt teppet ditt med bølgemønster. Nydelig fargekombinasjon. Finnes mønsteret på nettet, tro?

Ha en flott kveld du også!

Hilde

Christinas låvebutikk sa...

Tusen takk for det!
Så fint teppe!! Deilig nå når vinteren setter inn!!
Ha en fin uke;0)

Karen sa...

Åh, for en fantastisk fin og koselig blogg :) Ble i skikkelig god stemning her jeg sitter. Nydelige bilder og masse kreativitet :)
Hvordan kan jeg hekle et slikt teppe? Var bare kjempefint... (Nå er jeg heklenybegynner da) Er ikke så veldig stødig enda, men har du tips om noen gode komme igang bøker?

Kom gjerne innom bloggen min en tur. Blir glad for å høre fra deg:)

Karen...

ChatrinesLiving sa...

Så FLOTT teppet ditt ble!
Jeg elsker sånne pledd! Holder på med mitt bestemorruter, og er snart ferdig:) I går var jeg ute å kjøpte garn til et bølgeteppe( har jo ett fra før også da;)
Så fikk jeg her om dagen 6-kanter (som min datter har kjøpt for meg i oslo) så nå blir det litt lapper av de også. Her blir jeg ikke arbeidsledig før jul ser jeg;)

Ha en kjempefin dag!
Klem fra chatrine:)

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Tusen takk for helsing på bloggen min :) Ja, vi koser oss med desse flotte koppene :) Kjekt med å ha noko berre for oss to.. :)

Det teppet ditt var virkelig flott!!! Imponert :) Ha ein nydelig dag :) Godklem :)

Gry sa...

Hei! Så flott teppet ditt blev. Er kjempeimponert, jeg. Det jeg begynte på i sommer ligger for tiden gjemt i en kurv.... må ta det opp igjen etter flyttinga ;-) Blir inspirert når jeg ser det fine teppet ditt!

Men, har ALLE hamsterungene overlevd?? Oj, du har visst teken på det der, hihi... En ny karriäre, kanskje ;-) Jeg viste bildet av mamman og det tidligere av alle barna, til dattern og hennes venninne. Det hördes bare "Åååååå", "sukk", "Så söta", mm. De lurte på om de kunne kjöpe av deg, haha.. Jeg syns ikke det er noen god idé å sende de med posten til Sverige, haha.... Dessuten blir det snart kanin hos oss også, så nå holder det med dyr!

Ha en kjempefin helg!

Klem Gry

Tulip sa...

Koselig teppe, Anita.
Ja det var badeland på Nøtterøy. (Men brukte bilder fra deres nettsider,,,da var det sikkert rent der!)
Det var faktisk mye renere nå enn sist vi var der. Har nesten nekta ungene å dra dit pga. jeg osgå syntes det var så ekkelt...
Men ble faktisk positivt overrasket denne gangen, og klarte å kose meg, ikke bare kikke rundt etter hår og møkk!!

Så du forresten reportasje om Lisbeth fra Lunehjem.no i boligavisa idag? (TønsbBlad)

Tulip sa...

:)Glemte å svare på jobben, som du spurte om:
Nei jobber nok ikke i butikk, men er barnehagestyrer.
Så det var personalmøte igår kveld siden jeg var sent hjemme...

Aalerud Stall sa...

Hei :-)

Så fint teppe! Kan jeg få et også?
Neida, bare tuller, er en kløne med håndarbeid skjønner du :-)

Håper du får en flott helg!
Hilsen Britt :-)

Synnøve sa...

Hei hei! Wow, dette må ha vært litt av en jobb...! Jeg har så lyst på et slikt bølgeteppe, men ser for meg at det er veeeldig vanskelig... :/ Men det er vel verdt det, når man får et slik resultat :) Ha en fin helg! Synnøve

Grip dagen sa...

Jeg stikker innom for å ønske deg GOD HELG!
Kos deg med ditt flotte hekleteppe, og sy videre på roselappene dine... Koselig arbeid, synes jeg.
Klem Marit