fredag 8. februar 2008

En ny start!

Nå går alt såå meget bedre *ler*! Jeg og min lille nye venn har en helt annen tone nå og jeg har faktisk oppdaget mange gode egenskaper hos henne!! For det første kan jeg nå høre på radio/musikk når jeg syr uten at den står så høyt at resten av huset må gå med ørepropper! Stille, stille er hun! Jeg hører til og med når telefonen ringer! Så nå kan jeg ikke skylde på symaskinen iallefall *ler*! Hun syr også veldig pent, lite løkker og annen "pynt". Jeg har ikke begitt meg ut på de store greiene ennå, men har iallefall sydd litt rettsøm... En påskekanin er på vei, skal bare stappes og monteres! Hun har ikke noe hjem, så hvis noen vil pynte med en Tilda kanin til påske er det bare og si ifra! Alle deler er sydd i lin.



En badedame til mine foreldre er også snart ferdig. Hun har rosa og hvit stripete badedrakt og skal ha håndkle og badehette i litt mørkere rosa hadde jeg tenkt!


Lillemor og jeg har vært en kjapp tur i byen idag og kjøpt stoff!!! Tidlig krøkes som god håndt langer skal bli! Det tok litt tid i stoff butikken, så hun gjespet høyt og demonstrativt, og fikk alles oppmerksomhet en liten stund! Målet oppnådd *ler*! Vel vi kjøpte stoff til slumre teppet til storebror. Masse flotte stoffer så nå er det bare og velge og vrake! Gleder meg masse som dere har forstått! Får håpe at jeg ikke lander med et brak og sitter der med en haug med lapper og ingen teppe!


Alle bildene idag er tatt inne på syrommet mitt, nå er det ferdig malt og mangler bare og få listene på plass igjen, og få vasket skikkelig over gulvet! En annen ting som mangler er sybord! Jeg har så lyst på et bord med litt sjarm, men så skal det jo være litt størrelse på det også! Det er lenge til loppemarkedene begynner, men jeg får smøre meg med litt tålmodighet og se om jeg ikke har et eller annet som kan virke så lenge!
Ellers har jeg arbeidshelg, skal jobbe aften i morgen og dag på søndag. Er ganske koselig, og jeg får gjerne heklet mere der enn jeg gjør hjemme! Jeg har 50 lapper nå! På søndag ettermiddag skal største jenta være med i kretsmesterskap i turn, hennes første ordentlige turnkonkuranse! Det blir spennende, vi gleder oss til det, kan nok være at hun gruer seg litt, men ikke mere en at det er sunt!
God morsdag til alle mammaer og kos dere sammen med kjente og kjære i helgen!
Masse klemmer fra Anita!!!!

26 kommentarer:

Anne-Berit sa...

Koselig innlegg Anita,og så godt å høre at den nye vennen din har bestemt seg for å samarbeide.Blir nok mye fint fra dere framover tenker jeg,og jeg vil gjerne ha en påskehare,jeg.Du får ha ei fin arbeidshelg da,og du,jeg leder med 12 lapper,gliiis.Klem fra svigermor,hils de andre:o)

Fru Dart sa...

Så masse flotte stoffer. Skal bli spennende å se hvordan teppet blir etter hvert. Ha en trivelig morsdag du også.

Aina sa...

Du er jammen lur, limpistol er saker ja:0) Takketakk!
Produserer i rekordfart som vanlig,herlig badedame og sikkert søt kanin, og 50 lapper er jo flott:0)

Det ser ut som kjempefine stoffer til slumreteppet, gleder meg til å se resultatet, og jodda du blir ferdig.
Artig at du får med lillemor, vesla mi vil også sy, men jeg har vært dårlig mamma og ikke orket hjulpet henne på symaskinen, så hun måtte sy for hånd*rødme*
Får se om det ikke blir litt mor/datter sying i helgen.

Du får ha en trivelig arbeidshelg, og en koselig morsdag.

Klem!

Elisabeth sa...

Så godt at dere har funnet roen sammen *ler* Høres ut som det er duket for et langt og godt vennskap :)
God arbeidshelg, håper du får heklet masse :)

borghild sa...

Godt å høre at dere er blitt skikkelig gode venner... Kjenner godt til 'løkke-pynten' som dukker opp av og til (vanligvis når du har sinnsykt lite sømmonn og må rive opp sømmen etterpå...)
Gleder meg til å se figurene i levende live!
Ha en god helg og morsdag!!
Klem B:-)

Verkstedet sa...

godt å høre at dere har funnet tonen;)
tenker vi får se masse fint fremover.
ha en dilig helgog morsdag!!
klem fra karoline

silje-sin sa...

Godt at dere kommer bedre overens:) Gleder meg til å se påskekaninen ferdig:) Ha en flott morsdag,og lykke til på jobb! Mange klemmer fra silje

Emmeline sa...

God morsdag til deg også...Det er jo så spennende med dere skikkelige sydamer. Vips har dere produsert skikkelig sjarmerende kaniner og alt mulig og så sier du at det "bare er rettsømmer" Mer enn nok for meg, som bare kan sy rettsømmer. Kommer iallefall til å følge grundig med på hva du lager fremover. Din lillemor høres ut som en storsjarmør helt i min ånd:) Ler godt av de små øyeblikkene du skriver om...KOSELIG! God morsdag til en super mor!! Kos dere masse alle sammen!!!

Monica Therese sa...

Så kjekt å høre at symaskinen din har bestemt seg for å være samarbeids villig!! Jeg digger å komme inn her til deg og se på alt du syr (spesielt siden jeg ikke helt klarer å knytte de stor vennskaps bånd med hverken nål og tråd eller symaskin) Ha en strålende helg Anita!! Gleder meg til å se den ferdige kaninen =)

Hilsen fra landet sa...

Moro å høre rapport fra deg igjen! Du står på som vanlig :-)

Riktig god helg til deg!

PS: Skal du vekke pellisene snart nå? Spennende om overvintringen har gått bra synes jeg!

Lene sa...

Jasså - så monsteret viste seg å være verdens beste, stille og bedagelige lille hjelper ;)

Og jeg hadde mine småplaner om å aldri - aldri snakke til deg igjen - og iallefall ikke skryte av noe her inne, hehe. Lena, du liksom...! Men du imponerte, og tok deg inn igjen i grevens tid. Så nå får du massssse skryt!!! Du er virkelig kjeeempeflink - og det er nesten så jeg må hive meg på en bestilling. Men bare nesten - jeg har jo mine planer om å en dag selv få fingeren ut og symaskinen frem. Hahahaha, vi har hatt pause her i huset i etpar måneder og vel så det nå ;)) Men det er jo sånn vi begge er her til gards - enten heeeelt i hundre, eller så skrur vi helt av, hihi :)Godt vi er sånn nogenlunde samkjørte iallefall :)

Og skuff meg ikke nå, Anita - fortell meg at det er en slik badedame som gir meg god samvittighet du tryller frem - ei med noen kilo for mye, og ikke en typisk Tildastælk...?

Ha en fiiin kveld - med god klem til deg, og en skvett olje til Janome :)

Timotei sa...

Gratulerer med ny symaskin! Godt å høre at dere er blitt venner. Det er no herk å plages med symaskina ja...Gleder meg til å se figurene dine ferdig sydd. Jeg har prøvd meg på noen sånne Tilda-figurer jeg også, men synes i grunnen det er no pirk å få til. Mulig jeg må kjøpe noen av deg istedenfor!
Nydelige stoffer du har kjøpt deg! Det kommer til å bli et flott teppe av dem, det er jeg sikker på!

Tonje sa...

for noen nydelige stoffer du har åfått kjøpt deg=)
Dagens innlegg var så koslig..Håper du får en kjempe flott helg!

P.s etter at du var innom siden min la jeg ut en ny nettbutikk,gjerne ta en titt og gi tilbakemelding=)

My little footprints sa...

Hei min venn ;)
Det var en gledelig nyhet at du endelig ha fått fart på denne damen! Så nå tenker jeg meg at du storkoser deg! Jeg hadde vel nesten ikke turd å sy på den jeg, i redsel av at det skal skje igjen *ler* Neida, nå får hun bare innfinne seg i å ha en levetid på minst 40år hos Anita ;) Og du kommer nok til å sy de nydeligste ting kan jeg tenke meg!

Så det er arbeidhelg på deg denne helga? Helger på jobb kan være veldig koselig det, da er det alltid mye pårørende som kommer og tar seg en liten ekstra kos med pasientene, og det er jo så godt at de gjør det! Og ikke værst at det blir tid for bestemorsruter! Du er jo bare en stor megaknupp som vil lære meg det! Får håpe du er ti ganger bedre med å forklare det for meg enn jeg er å forklare for deg da(forstørringa mener jeg hihi)

Så mye nydelige stoffer du har fått kjøpt deg! Jeg er så enig med deg i det bordet jeg ønsker meg på syrommet mitt! Jeg hadde tenkt meg et stort bord, gjerne ett gammelt kjøkkenbord e.l. som jeg bare kunne ha malt, og ja, selvfølgelig er jo planen å få tak i et slikt bord på loppis! Men jeg har enda ikke funnet ett enda jeg heller, så vi får nok bare pent vente;)Førstemann til mølla ;)

Ønsker deg og familien en kjempefin helg! Håper det går bra med datteren din på turningen, kan nok tenke meg at både dere og hun er kjempespent! Og du? Ønsker deg en god morsdag til søndag!
Klemmer fra Beth

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Grattis med ny venn - det blir nok mange gode stunder :O)

Ha en herlig helg , og morsdag :))

Whoopsi Daisy sa...

Hei
Lykke til på turn konkurranse. Det er kjempe gøy å følge ungene på sånne aktiviteter. Selv har jeg en som spiller håndball. Det er super spennende.
God helg

Whoopsi Daisy :o)

My little footprints sa...

Ååååå, jeg å si jeg gleder meg allerede! Jeg skal straks gå til innkjøp av garn! Hadde veldig lyst på ett i rosa toner og hvitt, jeg får se, det finnes jo bare så utrolig mye fine farger på garn! Er det noe spesielt garn du kan anbefalle? Bør det være tynt/tykt? Jeg smiler fra øre til øre her, dette skal bli morsomt!! Og kjenner jeg meg selv rett, så blir jeg vel helt hekta hihi ;)
Go`klem til deg

Lovise sa...

Som du koser deg med den nye maskinen din:)
Fint at du fant ut hva som var feil. Jeg plagdes litt jeg også med min, men nå vet jeg at jeg må passe på en liten "durt" i spolehuset som har lett for å komme på feil side.... og da blir det løkker på undertråden. Huff.
God helg til deg.

h.espe sa...

Hei på deg i lørdagsnatten...
Nok en inspirerende blogg jeg møtte her :O) Så flotte Tildaer du lager!

Sees senere :) Fortsatt god helg!

Silkeline sa...

Så fint at du har blitt venn med symaskinen til slutt:) Flotte bilder fra syrommet,og jeg ser jo at du er særdeles produktiv! Flotte stoffer du har kjøpt til gutterommet,det blir spennende å følge med:)

Ha en fin uke med din nye venn;)

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Ååå har ni haft morsdag??Då får jag gratulera med dagen då!!*LER*
Vilka härliga tyger du köpt.Tildan ser ut att bli fin.
Kram Pernilla

[morgrethe] sa...

Så mange koselige stoffer, forstår godt at du er ivrig. Badedamene til Tilda er så fine.... vurderer jeg også. Men først skal jeg bli ferdig med teppene jeg sydde for over seks år siden.... Her går det ikke akkurat unna nei...;o) Har litt strikkedilla jeg nå, det er så mye jeg har lyst til å strikke... men det er klart en må sitte litt skal det bli ferdige produkter av det. Så hos meg tar ting tid! Ha ei fin uke på syrommet ditt... og ikke minst en "stille" uke med din nye symaskin.

Mia sa...

Så hyggelig at du og maskinen har funnet ut av det, og har fått et godt forhold. Masse deilige stoffer du har også kjøpt, og jeg er sikker på at slumretepet kommer til å bli kjempefint! Og så må jeg si at jeg er imponert over heklingen din! Tenk å ha heklet 50 lapper allerede! Mens jeg holder på med det kjempefargerike bølgeteppet mitt (men det er faktisk litt gøy å hekle alle de forskjellige fargene, men om jeg kommer til å bli fornøyd med resultatet... det gjenstår å se...)

Mia sa...

Hei, det er meg igjen... jeg glemte å svare på spørsmålet ditt. Så vidt jeg vet så finnes det ikke noen regel på hvor mange stoffer man "skal" ha i et teppe, min enkle filosofi er å ha mange... Jeg synes det blir mer spennende med mange stoffer, jeg ihvertfall er jo som regel ute etter "lappe-effekten". Det kan hende at hvis man bruker få stoffer at ulik tall er best da. Jeg pleier å ha minimum 12-13 forskjellige stoffer i lappeteppene mine, som regel en god del mer. Men alt er jo smak og behag. Stoffene til slumreteppet så veldig fine ut ihvertfall.

Klarafina sa...

Du ligger nok langt foran meg i antall heklede lapper, men så beynte jeg jo etter deg også.
Gleder meg til å se påskeharen og badedama ferdige.
Ha en fin uke!

Mita`s hjørne sa...

Jammen var det godt å høre at dere tross alt er venner igjen da... og så masse nydelige ting dere lager sammen...
Flotte stoffer du har fått tak i...blir et nydelig teppe dette...

Ha en koselig uke, både du og maskina...