tirsdag 1. juni 2010

Bakhagen!

Blir litt sjelden blogging om dagen, det er lite å blogge om inne å masse å pusle med ute. På bakhagen av huset her er min favoritt, foreløpig. Vi bor mot en ganske så stor skog og hagen er helt skjermet, på baksiden, uten at det blir lite sol her av den grunn :0))


Ett ganske så stort uthus har vi med FULLT av rot... Helt til høyre i bildet ser dere eføyen som rådyrene spiser opp om vinteren, derfor den korte sveisen. En liten rododedron nærmest kamera (og hageslangen som burde vært ryddet bort)





Mitt eldgamle og shabbye plantebord.


Har tatt inn litt syriner idag, har en svær gammel busk med hvite nydelige syriner. Hadde en stooor lilla syrin busk også helt til for en uke siden når naboen brått og brutalt kappet den ved roten :0P... Vi hadde snakket om at vi ønsket å ta noen TRÆR som stod utenfor hos han og snill som han er skulle han være grei og starte, å startet altså med syrinen min!! Ble ganske så sjokkert kan du si, men han er tilgitt nå...








Så ett par bilder på bestilling. Her er den hvite klatrerosen min Ingvill, den er plantet ved roten av kirsebær treet på baksiden her. Kanskje ikke den største akkurat nå, men...... Tjihi....


Også var det noen som ville se bilder av damen i hagen. Hun fulgte med huset når vi overtok og sitter så vakkert på en sten, vår egen lille mermaid. Litt slitt, men vel så fin da, syns jeg.


Idag blir det greske kjøttboller til middag, laget det til ett 40- års lag som vi var i på lørdag og de ble sååå gode. Skal forsøke å huske å ta noen blider underveis så dere kan la dere friste!!
Fortsatt god uke til dere alle!! Klemmer fra Anita!

10 kommentarer:

silje-sin sa...

Hei Anitamor:) Så koselig det er hos dere! Og så deilig at det ligger så skjermet til, det gjør absolutt ikke huset vårt! Her er det naboer på alle kanter. Men det har sin sjarm det også, ihvertfall for ungene;) Jeg skal bort og stripe håret til naboen min nå, og så skal jeg ut å male lekestua! Vi har endelig fått oss det!! Har planlagt det i fire år, men reportasjen i Interiørmagasinet fikk fortgang i sakene:) Ha en fin dag skjønne deg:) klem fra silje.

liven sa...

Åh så fint det er hos deg Anita!!
Tenk at du har en sååå koselig bakhage....har innbillt meg at du bor i et byggefelt jeg....så har du denne store skjermede plassen ??
Så koselig med plantebord og det hele!!
Nydelige syriner :o)
Plantet to i fjor....og de har sånn ca tre blomster hver...så ingen bugnende buketter hos meg i år!!
Så må jeg le av naboen din....typisk mannfolk...hihi !!
Ha en fin tirsdag og kos deg!!
Det er faktisk sommer!!!!

Lillan sa...

herlige hagebilder:))

ønsker deg en solrik tirsdag:)

klem Lillan

Mitt hvite hus sa...

Ååå for en fantastisk flott bakhage du har..jeg må si som Liv her...trodde du bodde i et byggefelt..

dette drømmer jeg om...en stor tomt...med stor hage...

Og du det plantebordet ditt var virkelig sjarmerende...

her står syrinen i knopp enda...men om ikke lenge kan jeg også plukke inn lilla syriner..

ha en fin dag videre O=)

line sa...

Flott bakhage ja - og jeg gleder meg til å se den hvite rosen utpå sommeren :)

Vi ønsker oss ikke bare bilder av kjøttbollene, men oppskriften også ;)

Grip dagen sa...

Så koselig med en så stor bakhage. Ser fritt og godt ut der. Frodig allerede! Blir nok enda flottere når mange av plantene blomstrer.

Kos deg masse!
Klem Marit

Timotei sa...

Så utrolig fin uteplass dere har! Helt etter min smak. Det må være deilig å ha en så skjermet plass som ligger så fritt til. Vi bor midt i et byggefelt med alt som hører med...Men det har sin sjarm det også :-)
Det var synd med syrinen din. Her blomstrer ikke syrinen ennå. Det har vært så kaldt lenge nå, så alt har stoppet litt opp. Men nå skinner solen!
Ønsker deg en riktig fin dag!

lavendel mio sa...

Hei!
Så flott en bakhage du har, og så fint med plantebord, dette er helt meg:)
Legger meg til som følger , så jeg ikke glemmer å se inn til deg:)
Ha en fin onsdag, Hanne

Magdalena sa...

ååååhhhh her er da rene parken!! så velstelt og skjønnt...
kos dere masse i sommersola, grilling og familiekos på et slikt sted er topp!!
klem,magny

Tulip sa...

Så koselig i din hage:) Skjønner godt du trives medå pusle rundt her!!

Vakkert:)