søndag 14. juni 2009

Sommerfest!

Bare noen kjappe bilder fra sommerfesten som jeg hadde her på fredag. Kjøpte en bukett pioner og suplerte med litt fra hagen, akeleiene blomstrer som bare det.


Ost og kjeks, fint når alle bidrar litt, for da blir det masse forskjellig. Alle ostene var veldig gode, to av de var i fine små treesker, den ene med ett rosa velouraktig "skall", perfekt for mitt kulørte hår ;0) Den skimtes så vidt mellom den runde osten på fatet og paprikaen i bakgrunnen. Ikke bare var den pen, men veldig god også!! En av gjestene er søster til en av øyas største jordbær produsenter og hun hadde med 3 kurver med årets første jordbær. Og selv om de Belgiske er gode er disse bare såååå mye bedre.




Norges glass, GreenGate, sølv, blonder og blomster i skjønn forening.


Masse forskjellig tilbehør som er halve kosen godt og vel.


Til kaffen hadde jeg bakt en mandelbunn kake med krem og friske jordbær. Yammy!! En luftig bunn bakt av egg og mandler malt til mel ++. Virkelig en vinner!! Legger ut oppskrift bare jeg finner den igjen :0}



Nå dro akkurat mannen til Oslo og jeg er igjen gressenke, fram til onsdag denne gangen. Sola titter fram og ungene rydder i kjelleren, tror jeg. Har lovet de MASSE penger hvis de rydder opp der nede, på lekerommet. Har selv ingen planer for ettermiddagen, men noe blir sikkert gjort idag også.
Ha en fin start på uken! Klem fra Anita!

25 kommentarer:

Synnøve sa...

Det var et skikkelig fint bord du hadde dekket, med masse godt på. Jordbærene og kaken så utroooolig fristende ut da :)

Aina sa...

SÅ herlig ut, jordbær er godt!!
Nydelige peoner, har (hele)tre knopper på mine i hagen, og bare gleder meg til de står i blomst hehe...
Jeg ommøblerer i stuene, en av mine uvaner;0)
Så nå er kaffe/bloggpausen over...
Ha en flott ny uke Anita!

Jannicke sa...

Dette så kjempekoselig ut!
Og den kaken også, mmmm!
Gjerne oppskruft!

Liker bloggen din,
håper det er ok at jeg linker deg ;o)
Klem J.

Ingrid sa...

Hei! Det så ut som en veldig koselig fest! Rammene lå iallfall til rette for det... Ha en fin søndag!

Ragna sa...

Oh, mandelbunn og krem og jordbær - nam! Vann i munnen :-) Håper på oppskrift.

Linda sa...

Hei Anita!Herlig å pynte med pioner.Skjønne blomster,herlig farge.Søtt og romantisk.
Deilig med ost og tilbehør.
Kaka så skjønn ut,nam,nam.
Ha en fin kreativ uke!Linda:))

Berit sa...

Dette såg virkelig koselig og godt ut. Kaken fristet veldig da.

Josefine sa...

Yammy sier jeg også...her var det mye godt. Så flott festbord du har dekket! Tenker at det var stemning her ja.

Vesken jeg sydde til min venninne var ikke helt mine farger heller, men artig og utfordre seg selv noen ganger til å sy i andre farger enn det en pleier:)

Du kan tro jeg har kost meg i helgen. Har vært på veskekurs med Joana...(har kurs på Kathrines). Har sydd verdens fineste reiseveske. Lærte mange nye detaljer.

Ønsker deg en fin ukestart i morgen, snakkes:))

Josefine sa...

Glemte å si lykke til med kjolen!
Klem

Datt sa...

Åhåhå, du kan å friste du!! ;)

Heidi sa...

Koselig bord, og kaken så fristende ut. Elsker alt med nøtter, mandler osv. Ost og kjeks er fin spleisemat, vi har det alltid på mammatreff.

Monica sa...

Et herlig og sommerslig bord med mye vakkert på bordet også så det veldig godt og lekekrt ut det du/dere serverte:) Lurt at alle tar med litt hver slik:) Kaken så bare så godt ut og jeg gleder meg til du legger ut oppskrift, bunnen så veldig luftig og god ut på bildet:) øsnker deg en videre fin søndagskveld:) klem monica

Crinoline sa...

Hei,Anita. For et nydelig bord du har dekket og ost er farlig godt...De belgiske jordbærene er gode,men ingen slår de norske i smak.

Guttemamma sa...

Skikkelig koselig sommerbord du hadde pyntet, Anita!! Dette kan du...kos deg med ungene alene...klem

Huset på toppen sa...

Tusen takk Ida, for dine kjempefine og gode ord:)Ja,jeg er kjempestolt over meg selv og så lettet over at det gir resultater!
Wow, for et flott dekket bord med Greengate skåler og masse deilig ost og kjeks til sommerfest:)
Og kaken så knallgod ut!!
Ønsker deg en fin søndagskveld videre !!
Klem Linda

Ida sa...

Så flott du har pyntet da! Pioner er bare såå lekre! Om jeg engang er så heldig å skal gifte meg - så SKAL jeg ha pioner i massevis både i bukett og på bord :-) (får vel begynne å spare.. hihi!)

Tuuuusen takk for så fin melding til meg *snufs* - blir jo helt rørt her!

Ha en kjempefin uke, Anita! Sikkert litt godt å savne mannen innimellom også ;-D

Klemmer

Garden Angel sa...

Så herlig ut Anita!
Mmmmm....norske jordbær....heldiggris;)
Gleder meg til sesongen starter!!!!
Ha en fin uke du også:)
Klem fra meg(",)

borghild sa...

Så fint du hadde laget det til! Og ost og kjeks er kjempegodt, iallfall når det serveres noe annet enn hvitost og krydderost;-) Klem B:-)

h.espe sa...

Så koselig fest, og ost og kjeks er en sikker vinner.. :o) Herlig pyntet bord - fint å blande litt stiler. Angående kaken - mmmmmm - den så god ut den...!!!

Ha en supergod uke min venn!

Klem fra Hildegunn

MariMaja sa...

Så fint du pyntet bordet!
Her er akeleiene ferdig blomstret...nå venter jeg bare på Peonene!!
Ha en flott ukestar;)
Klem fra Maja

Mitt hvite hus sa...

For et herlig sommerfest bord.deilig mat og nydelige blomster...kaken så mmmmm ut...


Håper du får en fin uke o=)

klem Kerstin

Karna sa...

Oj for et lekkert bord, med god mat og nydelig buketter!

Kjekt med slike sommerfester, håper det går bedre med deg, ikke noe koselig å være allergisk...god bedring!

S & E sa...

Å så flott bord du hadde dekket. Du må legge ut oppskriften på kaken - fikk veldig lyst på en slik nå :-) Ha en fin dag!

Rekkehuset sa...

Høres ut som om dere hadde en super fest! Og så fint bord du har dekket, skikkelig sommerlig:-) Kaka ser veldig god ut - gleder meg til oppskriften!

Nå har jeg fått sett mer på oppskriftene fra deg også - tusen takk for begge! Den jakka skal jeg lage til Storesøster, men jeg tror kanskje det blir ullgarn og høstjakke; kan vel være fint det også!
Ha en fin uke, klem fra Hanne.

Lillan sa...

så fint dekket og så delikat!
ønsker deg en kjempe fin dag!
klem fra Lillan