mandag 11. februar 2008

Dagen i går

I går var det morsdag og jeg fikk gave av mine barn. To krus og en liten skål til å ha brukte teposer i! De var selvfølgelig plukket ut av meg, og pekt på i butikken slik at det ikke skulle være noen tvil! Syns de er så nydelige!


Vi spiste også kake som var snekret sammen av mannen og barna mens jeg var på jobb. Smakte utrolig godt *yammy*! Sukkerbrød med vaniljekrem, jordbær og fløtekrem på toppen!

Fatet som den ligger på er mitt favoritt fat. Jeg har hatt det i ett par år nå og bruker det masse. Hvis dere klikker på bildet ( og det virker;o) så kan dere se de nydelige englene som pryder kanten. Mannen oppdaget først englene etter et års tid, og kom overrasket og fortalte hva han hadde sett!! Ikke av det observante slaget, nei *ler*! Tror ikke han får plass på en viss kongelig skole heller! Mangler vel noen sentrale egenskaper *ler litt mere*!


Turn konkuransen i går gikk kjempe bra. Nå er det sånn at de under 11 år, turner som lag på 2-4 deltagere, men med individuelle øvelser som de får karakter på. Igår konkurerte de i hopp og skranke og Amalies lag ble nr 2 i skranke og 3 i hopp av 8 lag!! Ga mersmak det ja!!
I morgen har jeg fri, og skal kose meg her hjemme med lillemor og symaskinen heeeele dagen!

24 kommentarer:

Tussaluso sa...

Kjempefin morsdags gave du fekk, og kaka såg kjempegod ut. Ha, ha, må le av mannen din som oppdaga englene på kakefatet "allerede" etter 1 år. Høyrest ganske kjent ut dette. Kos deg heima imorgon.

My little footprints sa...

Ja!! Det virker! Jeg måtte jo klikke på begge bildene med en gang da vettu ;)
Den kaka så nydelig ut! Nam nam.. Og jeg som sitter her og er en liten smule godtesjuk! Nå bør jeg vel egentlig ha lært, at om jeg er godtesjuk, så nytter det ikke å stadivekk gå innom bloggene! Neida, for her finnes den ene fristelsen etter den andre, og jeg har bare mest lyst til å finne fram sjokoladen med en gang *ler* Her om dagen så var jeg innom tre blogger på rad som viste fram noe godt å knaske på, da måtte jeg pent ty til godteskuffen min gett ;) Kaka var nok like god som den ser ut til! Jeg forstår godt du er glad i fatet, og jeg fikk meg en god høylytt latter når du fortalte om han! hihi.. Men så koselig da, at mannen har satt i gang med kakebakst og at du også har fått disse nydelige gavene! Er enig med deg, de var virkelig fine! Så greit å bare peke ut hva mor ønsker seg ;)
Ikke stress med denne forklaringen av lappene mine. Jeg er en tålmodig sjel, og venter så lenge det trengs! Bare ta den tida du trenger du, og gjør det når du har god tid!
Ønsker deg en fortsatt god mandagskveld og en herlig dag i morra sammen med tullemor!
Klemmer fra Beth

Elins Cards and other handscrafts sa...

Det var en koselig morsdagsgave å få.. Av og til er det lurt å bare vise dem hva man ønsker seg. Men de hadde da vært til å lage ei kake til deg. Og det herlige kakefatet. Er helt tussete etter engler og alver jeg *ler*
Du får kose deg i morgen med vesla :o)

borghild sa...

Kjempesøt kopp og skål, mønsteret roper jo bare vår og sommer!! Eller, det roper ikke, det er altfor søtt til det... Det hvisker kanskje?? Eller synger? Synger gjør det!!
Så ut som en god kake også, tenker dere koste dere!!
Kos deg i morgen også!
Klem B:-)

elin1976 sa...

Fatet er nydelig. Har et etasjefat og et vanlig fat i sånne creme blonder. ME LOVE. Ha en fin dag med de nye og (jeg er ikke misunnelig) flotte koppene dine:O)

Tonje sa...

for noen vakre krus du fikk av dine barn...er det green gate??

Det kakefatet var kjempe flott...er jo som de aller fleste allerede vet utrolig glad i engler=)
Håper du får en flott dag i morgen når du har fri=)

vivian sa...

Åhh! Fikk lyst på kake. Tror jeg må bake en i morgen. Koselig blogg! ;-)

Mvh Vivian

Trines Hus og Hage sa...

Hei! Hørtes ut som en hyggelig morsdag! Kjempesøte kopper og nydelig kakefat! Kaka så skikkelig god ut også! Trine

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Å vilka fina presenter du fått!!!

ååå tårtfatet!!!..letar efter ett sånt..men har icke funnit det än..
Men den som söker han finner...heter det ju.
Det går åt otroligt massor garn här men som tur är så säljer jag ju många kaker oxå...*LER*
kram Pernilla

Elisabeth sa...

Åee..heldige deg. Vakre krus og ikke minst en deilig kake.
Skjønner at du hadde en flott morsdag :)

Unknown sa...

Grattis på morsdag!! Här har vi det i maj....Rätt gissat på min födelsedag!! den 21 :e då fyller jag 35!!! Ha det gott..kramar Malin

MODERN COUNTRY sa...

Fine gaver Anita! Helt nydelige krus. Får en god sommerfølelse med en gang :))

junhe sa...

jättefint tårtfat =) ha dt bra & tack för titten/ mvh junhe

MODERN COUNTRY sa...

hihi, så utålmodig du er da!
Jo, jeg skal bo litt med skapet først. Nå synes jeg det er vakkert som det er, og jeg kan jo alltid male det siden. Men glad er jeg virkelig for at jeg fant det. Kunne ikke tenke meg mitt rom nå uten. Plutselig var det veldig mye gulvplass! :))

Ha en hyggelig kveld Anita!

Verkstedet sa...

nydelig kopper. og fatet, morsomt;)
koselig med slike dager.
ønsker deg en fin uke. jeg har fri hver onsdag og gleder meg til kosekveld og fridagen. det er bare helt perfekt med den oppdelingen av uken:)
klem

Hulda sa...

Nydelig Greengate porselen du fikk! Jeg håper jeg finner det her snart, er en butikk som tar inn fra det merket, håper de velger akkurat dette serviset. Nydelig!

Timotei sa...

Så fine morsdagsgaver du har fått! Og nydelig kakefat!

Helene sa...

Så fin morsdagsgave du har fått. Liker så godt disse koppene fra Green gate. Fargene er så flotte.

Stämningsfullt sa...

Vilka fina presenter! och åtrtfatet ser jättefint ut!
Kram, kram!

Aina sa...

Var litt morsomt å se bildene i innlegget ditt, jeg fikk samme krusene og fat av ungene mine(med pappahjelp) til morsdagen.
Og fatet ditt er veldig likt mitt, ikke engler men roser på mitt da;-D

Høres forresten ut som mannen din er lik min også...virkelig sansen for å se detaljer hehe..

Klem fra meg!

Aina sa...

Var litt morsomt å se bildene i innlegget ditt, jeg fikk samme krusene og fat av ungene mine(med pappahjelp) til morsdagen.
Og fatet ditt er veldig likt mitt, ikke engler men roser på mitt da;-D

Høres forresten ut som mannen din er lik min også...virkelig sansen for å se detaljer hehe..

Klem fra meg!

Anne-Berit sa...

Flotte kopper,var det de du mente?Kaka så god ut den,yammi:o)

Grip dagen sa...

Green Gate koppene du hadde fått var nydelige. Jeg er også litt fristet av den serien der.
Men nå har jo jeg hamstret så mye antikt poreslen, at jeg strengt tatt ikke trenger noe mer.
Jeg kan sikkert dekke til halve bygda med alt det jeg har handla...

Likte godt kakefatet ditt også. Jeg er stor fan av stettfat. De ser litt mer staselige ut.

Jeg har også laga kake idag. Ungene spiser ikke godteri, så da kan jo ikke mamma heller det (bare litt i smug av og til...)
Men idag ble trangen til noe godt så stor at jeg heiv ei sjokoladekake i ovnen.
Nå skal jeg ut og vaske bilen. Brrr...
Men etterpå venter belønningen i form av nystekt kake!

Kos deg med masse sying. Så er vi mange som kommer innom og ser resultatet senere...

Marit

Skatan sa...

Oj det där ser gott ut! SItter här kaffesugen och gottsugen efter middagen...mmmm!

Trevlig kväll,

Okänd Skata