lørdag 2. februar 2008

Lørdagskveld!

Noen stemningsbilder fra mitt hus på lørdagskvelden. Her ser dere lillemor igang med å spise lørdagsgodter! Hun er allerede godt informert om hva som er godt eller ikke! Tidlig krøkes som god godis spiser skal bli *ler*! Hun kommer gjerne med tutekoppen og brusflaska og sier "bus", og ser på oss med sine blå øyne og da får hun som regel en skvett! Hvis hun ikke får, så ser hun på oss med sine blå øyne og skriker stygt "bus"!!! Får en skvett da også hun.... Snakk om greie foreldre *hmmmm*!




Store søster har funnet et hjerte som ikke ble helt ferdig til jul, kun sydd. Nå har hun vrengt og stappet det og er her i full gang med å sy igjen åpningen! Får sette meg ned imorgen og sy noen flere hjerter til henne i vår farger, tror jeg!



For 1 1/2 uke siden fikk jeg en bestilling på disse to damene. Bestillingen kom fra en dame i Sandefjord som hadde fulgt litt med på bloggen min. Hun hadde fått Vintage engelen til jul i et " sysett", men hun hadde ikke helt tro på seg selv når det gjaldt denne, og jeg fikk oppdraget og få den ferdig! Jeg har aldri sydd denne typen før, men de var også artige å sy, og den ble jo veldig fin!




Hun ønsket seg også en badeengel i lyseblått og hvitt, med langt mørkt hår i musefletter! Så da kom denne damen til verden! Ganske så fin hun også! Damene reiser til Sandefjord i morgen med privatsjåfør, ei som jeg jobber med skal transportere de til sitt nye hjem.. Nystelte og fine som de er vurderes offentlig kommunikasjon (les posten) som under deres stand *ler*! Greit og kunne ankomme sitt nye hjem med krøllene på sin plass! Desverre er Kari i Sandfjord uten nett noen dager, så hun får ikke tjuv kikket på sine nye familiemedlemmer!




Apropos nye medlemmer av familien så kan jeg nå kunngjøre at vi også skal bli flere! Jeg er vordende med en Janome! Skal nedkomme til mandag! Hun er såååååå fin! Vitale mål og bilde fra "ultralyden" kan dere få se her!

Ha en flott fastelavens søndag alle sammen!

28 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej
Så mysigt ni har det.
Tänk att de små har sådan övertalningsförmåga :) Om de inte var så söta så skulle det vara mycket lättare, haha!
Så fina dockor du har gjort! Du är så duktig. Det skulle jag aldrig klara av!
Ha en trevlig kväll!
Kram.

Grip dagen sa...

Graturlerer med familie forøkelsen.
Heldige deg!
Tenker det blir mye å vise fram når du går berserk med programmer på den nye maskinen din!
Gleder meg til å se det.

Når jeg ser lillemor med godteskåla lukker jeg øynene...
Jeg er nemlig litt helsefreak!
Jeg liker ikke E-stoffer, så smågodt er ikke å finne hos oss.
Her går det i nøtter, tørka frukt, sjokolade og mye annet godt.
Jeg prøver å lage det meste av maten vår fra bunnen av, så vet vi hva vi får i oss.
Jeg vet det høres gammeldags ut, men jeg synes fast-food inneholder så mye skummelt...

Hilsen ei pinglete Marit
(som nå skal ned til rødvinen sin. Dèt er helsekost, det...!)
Ha en fin kveld!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Så koselig lørdagskveld dere har hatt. Håper dere koser dere enno:)
Jeg må si at de damene dine er virkelig vakker!!!! Himmel så flink du er!!
Og så flott det går bra med deg. Det er godt nytt:)
Du får ha en fin "fødsel" og kos deg godt med nykommeren;)
Natti natt:)

Elisabeth sa...

Åee..så koselig. Også så nydelige krøller din lille prinsesse har.

Jeg går i tanker her om å prøve å lage noen av de hjertene som du lager. Du vet at ei som har bryllupsdag på Valentinedagen burde jo lage seg et par hjerter *ler*
Men så var det dette med å sy da...*ler enda mer*

Utrolig vakre engler du har laget også, ser at den ene er lik den jeg kjøpte på Panduro, (altså jkeg kjøpte arbeidspakken)..må jo si at etter at jeg hadde lest bruksanvisningen..ja da ble jeg mer i tvil. Karnskje den bli i pakka..

Anne-Berit sa...

Wow,litt av en symaskin det der,grattis,blir kjekt for deg som syr så mye.Så kos med bilder av småjentene,minsta er søt der hun står og spiser godteri,og så flink størsta er som stapper og syr igjen hjertene,men hvor var prinsen hen da?Så fine tildaene var,du har litt å gjøre forstår jeg,med bestillinger i fleng.Blir nok fart i sakene når du setter i gang med det nye vidunderet.Klem fra Svigermor:)

Demeter sa...

Kjenner igjen "bus" ja. Minstejenta her er likedan, hihi! Og hvis hun skal ha en sjokoladebit er det ikke nok med en bit i hånda, men én i hver hånd. Veldig viktig;)

Du har en koselig blogg, er innom her nesten hver dag og titter på alle kunstverkene dine.

Fru Grön sa...

Vilka fina änglar duhar knåpat ihop! Vilket hår din lilla har. Alldeles underbart lockigt1
En ny symaskin!!! Det är en av mina stora drömmar. Tänk vad härligt att få sy på en alldeles ny maskin. Antar att den har en del fina stygn.
HA en härlig söndag!
Kram linda

borghild sa...

Så skjønne krøller på minstejenta!! Skulle gitt mye for at mine kunne få krøller, men med to foreldre uten antydning til bølger en gang, er vel sjansen liten... Fine Tilda'er du hadde sydd, og det blir vel ikke færre når syvidunderet kommer i hus:-)

Stempelet mitt har jeg bestilt via Etsy. Hvis du søker på etsy på google, og deretter på sweet papery når du er inne, er det mange flotte stempler å velge mellom. Du kan også bare søke på sweet papery, så finner du det nok. (Du må ha en Etsy-konto for å handle der, men det er enkelt å opprette)
Klem B:-)

Verkstedet sa...

hei.
endelig fant jeg bloggen din igjen. klarte å rote det til...bruker noen ganger mine linker og ofte andre sine, (SIden jeg er så treg med å oppdatere lnkene mine)
og derfor finner jeg ofte nye kjkke blogger, men så vips finner jeg de ikke igjen...
skulle bare igjen takke for hjelpen, nå går det så det suser med lappene. kjempegøy. strikker også på et gave. babyteppe, så det vil ttid da jeg hel tiden må kombinere, så nå er det til avveksling.teken er ihvertfall på plass:)
ha en herlig søndag med fastelavensboller, vre er i ovenen!
klem fra karoline

Hulda sa...

Så fine de Tildaene ble. Likte spesielt den du viser bilde av til slutt. Kjempefin kåpe. Lykke til med din Janome. Har en selv og er godt fornøyd.

. sa...

Din lille prinsesse med de fine krøllene koser seg ser jeg;))
Var så fine de Tilda damene du har sydd også.. Kjempe flink er du!!
Du får ha fortsatt fin søndag..

Ann-Catrin sa...

Oh ser så mysigt ut..din minsta dotter ser ju alldeles ljuvlig ut med sitt lockiga hår..och vad duktig din stora tjej är som knåpar så!!
Dina tilda dockor ÄLSKAR jag... helt bedårande!!
Kramar A-C

Klarafina sa...

De er vel søte og uimotståelige de små barn. Ikke sant?
Jeg er også mamma til en Janome. Du kan bare glede deg.
Jeg likte kjolestoffet til engelen.

silje-sin sa...

Det så ut som en koselig lørdagskveld:) Fine Tilda'er også:) Her er dåpen vel overstått (bilder er lagt ut..) og jeg puster lettet ut:) Nå sitter vi med bena høyt og nyter frikvelden:) Håper dere koser dere i kveld dere også! klem

Anne sa...

Synes nå den søteste og finest var hun på det øverste bilde jeg da :-)

Blir halt varm om hjertet jeg når jeg ser slike bilder som fanger øyeblikket så godt.

Lovise sa...

Gratulerer med den nye maskinen.... du får nok mye glede av den.
Har en Janome quilters companion 6260, og jeg er kjempeglad i den!!
Nydelige tildaer du har laget.

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Så fina Tildorna blev.jag är såå sugen på att sy en sån men har inte riktigt vågat...måste nog göra det nu...
Kramizz Pernilla

Aina sa...

Lillemor ser jo bare uimotståelig søt ut med de nydelige krøllene, og hun fører en tone jeg kjenner godt. Har selv ei snopjente, men hva kan en forvente når mammaen er den største godtegrisen i mils omkrets! ;-p

Den Tilda vintage engelen har jeg også lagd, tenkte lage noen til jobb i andre farger. Vi er heldigvis en hjelpsom ivrig natte-gjeng, men er ikke overbegeistret for en del vi blir pålagt som vi ikke har kommet på selv ..hehe
Men stort sett gjør vi mye mer enn hva stillingsinstruksen lyder:0)

Gratulerer med "svangerskapet", ser veldig lovende ut på det ultralydbildet...tenker det blir mye flott ut av henne;0)

Ha en festlig mandag!

My little footprints sa...

Hei vennen min!
Ja her har helgen gått i ett, så for å slippe å holde deg på pinebenken, så skal jeg sende deg en mail ;)
Så må jeg bare si "fytti katta" Sååååå heldig du er da! Får du deg den flotte symaskin? Så morsomt da! Nå kan du velge og vrake i funksjoner og sy en hel masse! Gleder meg til å se alt det fine du kan trylle frem!
Tildaene du har sydd var så fine ;) Det blir nok en lykkelig eier kan jeg tenke meg!
Og så må jeg si; så nydelig krøller tullemor har da! Skikkelig skjønn jo!
Stor klem til deg;)

Emmeline sa...

Jeg var innom her i går også, og da lo meg og Aurora høyt av den lille som skriker stygt BUS...hehehe-- Det høres kjent ut, og veldig veldig morsomt for oss som er ferdig med den første BUS trassen:)
Grei storesøster som jobber med hjertene også. Du er så flink med Tildaene dine:) Det ser så lett ut og resultatet blir alltid like lekkert, selv om det er knallvanskelig å få disse fine!
Grattis med ny Janome;) Håper ikke den også begynner å rope på bus med en sint stemme, det hadde vært litt bekymringsfullt!

elin1976 sa...

Takk for koselig hilsen....spørsmål:
Om du tror jeg kjeder meg ihjel her hjemme uten egentlig noe å gjøre svar:Ja
Jeg er rundt på alle bloggene, syr litt og kjenner at jeg godt kunne hatt masse gode ideer i hodet akkurat nå....men har jeg det? Nei ideene konkurerer med en fantastisk hodepine som gjør meg oppmerksom på at jeg faktisk har hode.
Å da er det liksom ikke så mye plass til disse kreative ideene mine.
De har gitt opp og lagt seg til å sove en ettermiddags lur.
Så nå sitter jeg her og fingrene som formodning ikke er angrepet av disse muskel smertene resten av kroppen har, løper løpsk på tastaturet....skulle ønkse at fingrene hadde hjerne så kunne jeg også lagt meg til å sove.
Hadde ikke det vært fint?
Nå ble det masse bla bla bla og i dag går det utover deg, snuppa ha ha ha ha vi blogges. Å bade tildaen og vintagen er nydelige. Du er veldig flink.

@afjo72 sa...

Lekre damer! Med familieforøkelse i siktet, så kan det jo bli opptil mange flotte damer også - hehe

Ha en suuuuper uke!! :o)

Mita`s hjørne sa...

Lørdagsgotteri må en jo bare ha vet du... flott bilde av vesla... kom til å tenke på et sitat jeg har på kjøleskapet:
"Foreldre er noe
som er så enkelt,
at selv et barn
kan styre dem"...
Mye sant i de ordene...
Flotte Tildadamer...

Ha en koselig kveld... og uke...

Nina i Paradiset sa...

Å, ja en sånn familieforøkning! ;)
Mange spennede knapper der, gitt! :))

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Heisan! Måtte en tur innom her via Emmeline. Så mange fine Tildaer du produseer. Og den symaskinen er jo konge da, gratulerer! Herlig blogg du har.
Hilsen fra Lisbeth

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Åh vilka fina Tilda änglar du syr. Vad härligt det ser ut med lite helgmys. kram

Lene sa...

Hahahaha - og Janome kom til verden helt uten bruksanvisning, hihihi ;))

Hmm, vi har kanskje snakket om det før, vi, Anita - at bruksanvisninger er for feiginger!!! Hahaha, men så hender det en må krype til korset iblandt. Du får prøve lillejentas teknikker. Først ser du på Janome med søte, bedårende øyne og sier "sy". Om Janome ikke syr, setter du opp en streng mine og roper "SY". Og om Janome enda ikke lystrer - ja, så er det bare å legge seg ned på gulvet og begynne å grine, hehehe. Prøv ;))

Ha en strålende dag. Masse lykke til - og får du det ikke som du vil med Janome - ja, så har du meg på ditt parti - og jeg legger igjen en god trøsteklem :)

Gunhild sa...

Fine Tildaer og ny symaskin ønsker jeg meg også!! Ble veldig glad for koselig kommentar, som jeg fikk av deg :)