onsdag 25. november 2009

Avsløringen!

Da var det på tide å avsløre hva limpistolen og de 4 meterne med linstoff skulle brukes til :0)) På sensommeren fikk jeg nemlig denne av en kollega. Kanskje ikke så fin, men med masse potensiale, og siden jeg ALLTID har ønsket meg en ørelappstol ble jeg hoppende glad. Jeg hadde først planer om å kun sy loose-cover, men siden stolen trengte noe nytt innerst inne også, så ble det først til at vi nå har trukket den om.



Slik har den blitt så langt :


Super fin ikke sant?? Ikke bare er den super fin, men super god å sitte i også!!


Hekleteppet kryper seg saaaakte større. Blir veldig fint det også, syns jeg.



Bånd i noen av skjøtene. Vi har stiftet og limt, utrolig kjekt med limpistol, kan brukes til nesten alt ;0)


Nå gjenstår kun nedkant på stolen og etterhvert skal jeg altså sy loose-cover. Har fått "oppskrift" på det fra Mias landliv, hun har såå mange fine til sin stol, som inspirerer sååå masse.




Oh, happy day!!




Ellers nærmer jeg meg målet med oppgaven min, skal bli ferdig i løpet av dagen idag, mangler vel igrunnen bare oppsummeringen, men kjenner at jeg er så forsynt nå at den blir super enkel :p.... Myyyyye jobb, selv om det kun er 3000 ord som skal skrives.
Her blåser det og øspøsregner ute. Jeg drikker te, fyrer i ovnen OG oppsummerer! Kos dere med det været dere har! Masse klemmer fra Anita

28 kommentarer:

h.espe sa...

Hva annet kan jeg si Anita en - woooooooooooooooooow...!!! Så utrolg flott jobb du har gjort med den stolen - helt fantastiks!! Teppet ditt er også - sukk - vakkert!

Ha en fortsatt fin uke!

Klem fra Hildegunn

silje-sin sa...

Hei! Såååå fin den ble! Og har dere virkelig gjort det selv?? Hjelpe meg:) Her regner det også i dag. Skikkelig gråvær! Ungene og jeg skal på middag til mormoren min senere. Lykke til med oppgave, om du ikke er ferdig allerede, og ha en fortsatt fin dag! klem fra silje.

Rekkehuset sa...

Kjempeimponert!!!! Så fin stolen ble! Og imponert over at du hadde mot til å gå løs på den:-) Teppet ditt blir jo også skikkelig flott!
Lykke til med innspurten, blir nok deilig å bli ferdig med kan jeg tenke meg! Her er det ikke mye kosevær akkurat, det regner omtrent bortover og man skulle ikke tro det var midt på dagen - er jo knapt lyst. Ikke så farlig når man sitter på kontoret, men litt lys hadde vel gjort seg uansett. Blir godt å komme hjem til peisen og stearinlysene:-) Ha en fortsatt fin dag, klem fra Hanne.

lillelise sa...

Hei!
Du verden for en forandring! Må ha vært en hel masse jobb, selv med limpistol! men absolutt verdt det!
Ha en fortsatt fin dag

Ninni sa...

Så utrolig flott den ble!
Jammen er du flink!
Kos deg med den nye stolen din!

Ida sa...

F A N T A S T I S K!!!

Jeg hadde aldri aldri aldri i livet sett potensialet i den stolen - i såfal hadde jeg tenkt - UMULIG mye arbeid!

Men se på deg da - helt strålende! Den ble så utrolig fin, at jeg kjenner misunnelsen dingler i hjerteroten !!! :-) Du er bare utrolig flink. Båndet på sidene var definitivt prikken over i'en. Har dette tatt lang tid? Var det vanskelig?

Jeg er MEKTIG imponert! Sukk sukk sukk!

Hvilken oppgave var det igjen? Husker du skulle studere videre til noe.. men tør ikke tippe siden jeg sikkert blander sammen litt ;-D

Lykke til med siste innspurt!

klem fra Ida

Ida sa...

... da skulle jeg tippet.. for det var helsesøster jeg mente å huske ;-D Spennende.. og sikkert gøy! Tror det er litt min drøm også.. siden jeg aldri hadde turd å være jordmor ;-D

Da kan jeg samtidig slenge på at det teppet ditt blir superfint, mektig imponert der også :)

Fire hender og en fot.. hihihi.. jeg ser det for meg :) *ler*

Josefine sa...

Oj oj så flott resultat! Stolen ble kjempefin...og så en ørelapp-stol...heldige deg:)

Lykke til med oppgaven...tipper det blir godt å få den ferdig!!! Klem

Berit sa...

Hei!
Gratulerer med den "nye" stolen. Den ble kjempefin. Skjønner at det ligger mye arbeid bak - ser meget pent og profft ut.
Berit

Lene sa...

så nydelig den stolen ble! og for et vakkert teppe du hekler! Nydelige farger, ja dette ble en skikkelig god stol du kan kose deg i nå når vinteren kommer!

Lykke til med oppgaveskriving!

Lene.

Grip dagen sa...

Oj, men den var lekker!!!!

Jeg har også en stol stående hos foreldrene mine. Den er steingammel, deilig og sitte i - men veeelig rød!

Jeg er hverken klar for en slik fargeklatt i heimen eller for jobben det innebærer å trekke den om. Så den blir stående noen år til...

Løse trekk til å ha over slike stoler er både praktisk og flott.

Du får visst til det meste, du!

Hilsen imponert Marit

Mitt hvite hus sa...

Og du og du Anita så fin stolen din ble.. jammen har du vært flink..Ørelappstol er fine....

Og teppe ditt var virkleig fint...likte fargene...
Kanksje det er det jeg skal begynne med nå...

masse lykke til med oppgaven...

Klem kerstin

Datt sa...

*Dååååån* Så utrolig lekker!! Også fint omtrukket, jeg kunne nok en ting eller tusen når det gjelder det av deg, her er alt veldig halvveis og tilfeldig... :P

Tulip sa...

WOW! For en flott stol! Jeg er stum !

Sikkert mye jobb å få det til, men den ble jammen meg flott!

Silkeline sa...

Hei på deg Anita.

Takk for så utrolig hyggelig hilsen.....godt å se at noen gidder å stikke innom meg selv om jeg har vært en elendig bloggevenn for tiden. Men jeg håper å få tid og ork til å komme sterkere tilbake:)

Du, så heldig du har vært med den stolen, den har jo blitt såååååå fin!!! Kjempeflinke har dere vært, jeg er mektig imponert!!!!! Den minner meg om go`stolen min kjære oldemor hadde.....høyrygget og staselig.
Håper vi får se den med løstrekk på også:))

Klemmer fra Flower.

Silkeline sa...

Meg igjen.............glemte å si at teppet ditt blir knallfint!! Liker fargeskalaen du har valgt.

Anonym sa...

Så flott den ble! Ser ut som den har vært i hendene til en profesjonell! Men du har ikke klart deg uten symaskina vel? ikke bare lim og stifter liksom..? Nydelig teppe også, matcher til og med! Eler ,det er kanskje ingen tilfeldighet!?

Fortsatt fin uke!

Magdalena sa...

MAKAN TIL FLOTT STOL...!!!
GOD HELG I STOLEN...
KLEMMER¨¨*

Mia sa...

Sååååå flott, Anita! For et stykke arbeid dere har gjort for å få stolen så fin. Og så skal du i tillegg sy løs trekk til den... ja, jeg bøyer meg i støvet! All grunn til å være fornøyd her. Og så det hekleteppet ditt også da, finfin blir den. Men vet du hva, jeg savner faktisk å hekle bølger, jeg... Jeg trodde at det skulle bli greit å hekle/strikke små lapper, lette som de er å ta med seg overalt, etc. Men den gang ei, jeg savner bølger, rett og slett!

Karna sa...

Oj så fin den ble, kjempe flott! Der har du vært kjempe dyktig!

Lillan sa...

må si du har vært flink!!! rålekkert!!!

ha en fin adventshelg:)

Lillan

liven sa...

kjempeflott anita!!helt nydelig arbeid både med stolen og teppet!!
kos deg masse i oslo!
selv drar vi til københavn neste helg......blir nok handel i sekk på ryggen da :o)

Huset på toppen sa...

Kjempeflott stol,Anita:) Litt av en jobb du har gjort!!Og nydelig teppet, perfekt sammen!
Ønsker deg en fin helg i Oslo,kos deg masse og ha en fin adventssøndag!
Klem Linda

mammahaaland sa...

Fantastisk stol!
Gratulerer!
Og for et mesterverk du er til å sy og få det til;)
Håper du får en fin helg, at oppgaven er i boks og dagene byr på kos!
Klemmer

Ida sa...

Hei!! Kose deg masse på vift i helgen! :-) Deilig å rømme litt fra hektiske hverdager, og dessuten fortjener du litt avslapning nå etter eksamen! Hurra!

Klem fra Ida

Synnøve sa...

Oi, wow...! Har dere gjort dette selv? Det så jo kjempeproft ut synes jeg, stolen ble jo rett og slett så flott :) Og så fint med det teppet i nydelige farger oppi, et slik bølgeteppe kunne jeg tenkt meg å prøve meg på selv også. Hekler bare ruter så langt jeg, hehe... Ha en fortsatt fin kveld! Synnøve :)

Anonym sa...

OI, så nydelig den ble, for en forvandling :) så flink du er.

Ha ei super advenshelg.
Adventsklæm

Anemone sa...

I alle bananer! Har du trukket om den stolen selv?? Det ser jo ut som den er laget sånn. Du er utrolig flink! Og for et nydelig teppe! Tolmodighet, kom og ta meg, så kanskje jeg kunne laget et sånt også....