mandag 30. november 2009

Mere toving!

Ett lite tove prosjekt til er ferdig. Det ble en kurv til strikke og hekletøyet.


Strikket og deretter tovet på 60 grader. Hadde ikke no skikkelig mønster, men forsøket er absolutt godkjent!


I helgen har vi vært i Oslo, kost oss masse, og sett masse. Igår var vi på Norsk Folkemuseum, og der var det superkoselig både for voksne og barn. De to neste helgene skal det være julemarked der, og har du mulighet, tror jeg det virkelig er verdt ett besøk!!


Idag har jeg hengt opp julekapper på badet og på kjøkkenet. Begynner å bli julekoselig, iallefall i de to rommene :0)





NÅ skal jeg lage meg en kopp te og litt formiddagsmat og nyte dagen fortsatt.
Ha en flott start på uken! Klemmer fra Anita!

18 kommentarer:

Aina sa...

Ble kjempefin og så ser den ikke så tykk ut heller. Brukte du finull??? Har prøvd meg på liknende prosjekt, men synes det blir for tykt og klumpete....

Ha en fin dag!

-Aina Wie-

@afjo72 sa...

Ble kjempefin - imponerende uten mønster :o))

Ha en supertrivelig adventsuke!!

Livy sa...

WOW!!! Så utrolig fin den ble!!! Du er skikkelig flink altså! Ønsker deg en fin mandag! Klem fra Livy

MariMaja sa...

Stolen ble veldig flott!
Kos deg videre i dag;)

Prinsesse Elin sa...

Så fin kurv. Har meldt meg på et sånn tove kurs og gleder meg til å lære det skikkelig.Nydelige roser også forresten.
Ha en fin mandag. Klem fra Elin:)

Ingrid sa...

Kjemepfin kurv du har alget, og stolen ble også fin. Kan bare beundre dere som får tid til så mye... (Er sykmeldt i svangerskapet jeg nå da... så da må jeg vel bare innse at jeg ikke har overskudd til å gjøre alt jeg vil..)
Ha en fin dag!

Ida sa...

Så utrolig fin! Jeg forstå jo bare mer og mer at jeg må lære meg å strikke og hekle. Hmm.. det får bli prioritering nummer en når begge barna er i barnehage.. haha! Tenker jeg får spørre noen eldra travere på sykehuset om de kan lære meg noen knep på rolige nattevakter ;-D

Koselig å høre at dere har hatt det gøy i Oslo, deilig å komme seg litt ut av huset noen netter! Henter inn litt ekstra energi av slikt!

Nyt dagen! klem

Huset på toppen sa...

Så flott strikkekurv,Anita:)Koselig å ha strikke tøyet samlet oppi den!!
Nyt dagene i advent,kos deg!!
Klem Linda

line sa...

Så flott tovekurv du har laget. Den likte jeg! Høres ut som dere har kost dere i helgen, det har vi også med juleverksted lørdag og bursdag søndag. Her er det ikke mye jul, har fått frem adventslys, men det er det eneste, men det kommer vel...

Ha en fortsatt fin kveld.

Therese fra huset med de rare i sa...

så flott kurv!! skal si du har ordne på dette med strikkinga!!

Tulip sa...

Så fin den var. Du trenger ingen oppskrift du, Anita, dette klarte du fint uten!

Flotte bilder.

Mitt hvite hus sa...

WOW uten oppskrift...Kjempefin ble den... og nydelige bilder Anita...

Ønsker deg en uke videre..

klem kerstin

Josefine sa...

Hei Anita...

For en herlig kurv du har laget!
Har aldri prøvd meg på toving...ser skikkelig gøy ut:)

Ønsker deg en fin adventsuke!
Go'nattklem fra meg

Unknown sa...

Hei!
Håndarbeidskurven din ble kjempeflott...., har sett noe lignedende tidligere :O)

Det er kjempeflott på Folkemuseumet på Bygdøy. har desverre aldri vært der på julemesse, men jeg har snakket med mange som syns det er kejmpeflott der!

ja, det er litt stille på bloggen min og kommentarer også. har liksom ikke ånden over meg. Hussalget går ikke så bra. Det har vært få på visning, ingen som har lagt inn bud. Fortsatt trått i markedet, ihvertefall her jeg bor!

Ha en fin førjulstid!

liven sa...

Så fin denne ble da!!!
Så koselig til strikketøyet ditt :o)
Høres ut som dere har hatt en fin helg!!
Ønsker deg en fin onsdag Anita

Guttemamma sa...

Sier bare WOW til stolen din under!!! Og den tovakurven til garn ble kjempefin!!

Rekkehuset sa...

Kjempeflott kurv! Det var en god ide:-) Jeg er klar når du er klar med oppskriftene jeg - klart du får det til! Send meg en e-post du:-) Kos deg videre, klem fra Hanne.

silje-sin sa...

Her har jeg visst gått helt glipp av et innlegg! Så fin kurv! Skjønner ikke at du får det til jeg:) Ligger Norsk Folkemuseum i Oslo? Høres koselig ut:)God helg! klem fra silje.