søndag 14. oktober 2007

Kjøkkenet mitt

Når vi flyttet inn her i -99, var kjøkkenet på ca 9kvm. Vi bygget ut med 9 kvm og har da ett utrolig funksjonellt og koselig kjøkken. Bildene viser jo ikke så mye av selve kjøkkenet, men etter å ha vært innom denne bloggen http://landsliv.blogspot.com/ fikk jeg lyst til å vise frem hvordan stolen min ser ut og også litt annet her...





Disse stolene og spise bordet har jeg arvet etter mine besteforeldre, vi har fire slike stoler. I bordet kan vi legge inn 3 innleggsplater og bordet blir da ca 240 langt. Bordet fikk mine besteforeldre rett føre krigen og det stod i beste stuen. I krigsårene hadde de ikke mulighet til å ha varme i dette rommet og en periode var det sånn kulde at bordet frøys slik at det sprakk i platen!! Det er i eik og er nå malt i lys antikk.




Denne andre stolen var tidligere en kjedelig lakket stol med et stygt trekk. Den brukes ikke til vanli, men når vi har middagsgjester eller no kommer den og dens to like fram fra loftet. Trekket kjøpte jeg på Ikea for 10,- meteren flere år tilbake!!





Stoffet har jeg også brukt til kappe i vinduene, vi har to vinduer tett inntil hverandre.

Ellers om dagen har jeg begynt å jobbe så vidt, etter et år hjemme i fødsels permisjon. Det er trivelig, selv om jeg da ikke får gjort alt det jeg vill her hjemme av puslerier. Men jeg har da fått sydd ferdig en Tilda sau, og er straks ferdig med en Tilda kanin. Jeg skal prøve å få lagt inn bilder i morgen etter jobb. Soverommet har også fått opp nye gardiner, så noe blir det jo gjort!!

Ha en strålende uke alle sammen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Heisann,så koselige bilder. Er så glad i slike gamle møbler med litt historie jeg og...kjekt når en kan pusse de opp litt og at de står i stil med det som er pent ellers også. Stoffet jeg har sydd av er faktisk fra Ikea, er så gode farger i det. Usikker på om de har mere igjen. Håper det går fint på jobben!!Ha en god uke,så høres vi igjen.

Hilsen fra landet sa...

Helt enig med i "hos trude" i at det er noe helt spesielt med møbler med historie og sjel.
Men disse stolene dine er nok litt mer gammel-bonderomantisk enn mine... mine er litt for firkantende. Fint å få en titt på dine!
Det er stor overgang å begynne i jobb igjen ja... likevel får du sydd litt! Blir spennende med bilder etterhvert. Klem

Monica Therese sa...

Hei hei Anita!! Jeg syntes stolene dine var kjempeflotte jeg =) men så er jo jeg veldig glad i antikk og kaffe farger da..hehe..!! Ha en flott søndag,med forhåpentligvis bedre vær enn det jeg har her...regne regne...hmm!