tirsdag 15. september 2009

29 år idag!!

- kremt, men jeg fikk ihvertfall denne fine jakken av svigersene, litt på forskudd, til bursdagen min som er idag!!! Hurra for meg!! Skal være hjemme resten av dagen så gaver kan bringes direkte til døren *ler*. Tuuusen takk for jakken!


En sånn jakke må jo enhver student ha, trenger å få utvidet garderoben litt etter mange år som joggebukse tilhenger. Noe annet enhver student må ha er jo selvsydd mappe til laptopen :0) Var vel noe av det første som slo meg når jeg kom inn på skolen, "Yes, nå trenger jeg lappetopp til laptopen!" Lovise sydde til sin i fjor høst og den festet seg godt fast hos meg, men inntil nå har altså behovet vært i minus.



Litt stitcheri også, har stitchet noe lignende til ett penal OG skjært lapper, men bare ikke fått sydd det sammen ennå.



Mappen består av flere lag. Bomull og lin i skjønn forening og innerst mot laptopen er det rosa ullvatt fra Tilda.




Idag har jeg syklet meg en laaang tur og kjøpt meg god formiddagsmat,krabbe, som nå skal spises. Brus unner jeg meg også, er jo bursdag ;0) Været er helt fantastisk, krystallklart og vindstille. Resten av dagen skal jeg fortsette å kose meg, kanskje lese litt også, turen har nå kommet til vaksinasjonsprogrammet :p.
Ha en flott høst dag dere også!

40 kommentarer:

Hulda sa...

Hurra for deg, ANITA! :) Gratulerer med dagen! Den jakken var super! Likte så godt det mønsteret, og de litt vide ermene. Ble veldig inspirert av det fine laptop-trekket. Så herlige farger og mønstre. Nydelig med stitchery. Nyt dagen, og lunsjen!

Tove sa...

Gratulerer med dagen! Høres ut som du koser deg:) Kjempefint laptop "cover"

Helene sa...

Gratulerer med dagen. Håper du får en flott dag, og at gavene strømmer på;o)

Bohemian Princess sa...

Grattis med dagen - kos deg :o)

Maliva`s verden sa...

Grattis Anita...Håper du får en super fin dag,med mange overraskelser..Nydelig jakke du har fått deg også...Klem fra Maliva

Datt sa...

GRATULERER MED DAGEN! Nyt 29-års-dagen, den har du bare en gang i livet! hihi..... ;)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

GRATULERER MED DAGEN! Jeg visste vel at du måtte være født på en så flott dato, siden du er så snill og grei. For det er nemlig alle som er født på denne datoen. Hehe.

Burdagsklem fra Toten

Unknown sa...

Gratulerer med dagen.... :O)
Flott jakke fra svigers..., det blir vel flere gaver på deg utover dagen, tenker jeg...

Lappetoppen var kjempeflott, likte så godt måten du hadde brodert navnet ditt...

Kos deg med god mat, brus og kaker...

Stor klem

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Enig! Så her er det hjemmelaget blomkålsuppe med stekt bacon, noe Gubben hater :)

Timotei sa...

Gratulerer med dagen!!!
Lenge siden jeg har vært innom deg nå. Tiden bare flyr fra meg. Det var en nydelig strikkejakke du hadde fått og superflott laptop-veske! Så fine stoffer og søtt stitchery på den!
Kos deg videre med dagen din!
Klem fra Rannveig.

Anitas hus sa...

Hurra for deg som fyller ditt år, ja deg vil vi gratulere. Alle i ring omkring deg vi står å se nå vil vi marsjere. Bukke, nikke, neie, snu oss omkring, danse så for deg med hopp og sprett og spring, ønske deg av hjerte alle gode ting og si meg så hva vil du mere, GRATULERE!!!! HURRRA!!!!

GRATULERE MED DAGEN ANITA!!!

Så fin jakke du har fått og så flott laptopp veske du har sydd. Det var en god ide:O)

Håper du får en fortsatt fin bursdag!

Mange bursdagsklemmer fra Anita:O)

siddisisalou sa...

Gratulerer med dagen - håper du får en kjekk feiring
med alle du er glad i !

siddisisalou sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Frøken Englefjes sa...

Gratulerer med dagen!

Rådyrveien sa...

Gratulerer masse med dagen!
Nydelig jakke og super laptopveske!
Kos deg!
Klemz!

Ragna sa...

Tudelidu og hurra for deg :-) Ser ut som en deilig jakke! Har du blåst ut 29 lys og ønsket deg noe?

Brit Strikkenerd sa...

Gratulere med dagen!! Hærlig med hjemmsydd laptopbag:)
Og veldig hyggelig at du vil være med på min lille julegavekalenderlotteri. Kanskje blir det akkurat deg:)

liven sa...

Gratulerer så mye Anita!!!
Håper du har hatt en fin dag og jakken var kjempefin!!
Koselig denne mappen du har sydd....flinke deg:o)

Ida sa...

HURRA FOR DEG!! Gratulerer så mye med dagen, håper den har vørt kjempebra til nå!

Så du har blitt student igjen.. ? Kanksje du har nevnt det før - er det helsesøster??

Det laptop etuiet var helt NYDELIG! Fikk veldig lyst å lage meg ett selv - det var rett og slett helt NYDELIG!!!

Ha en fortsatt fin kveld!
KLEM FRA IDA

Josefine sa...

Gratulerer så mye med dagen!! Og slitan med ny jakke, den var fin:)
Og det var jo det søte broderiet også... kos deg masse på bursdagen din, klem

line sa...

Nå er jeg flau! Jeg viste jo at det var bursdagen din idag, men tror det er litt mye annet i hodet om dagen.

I alle fall GRATULERER MASSE fra alle oss.

Guttemamma sa...

Gratulerer med dagen!! Ingen slår lappene dine...:-)
klem

Fru Fryd sa...

Hipp hurra og masse gratulasjoner. Kjekt å ha fødselsdag!! Flott jakke du har fått også så pen og praktisk mappe du har sydd. Nå kan ingen ta feil Laptopp:-)

Forresten jeg kunne tatt den med... for vi er navnesøstre:-)

Hilsen Fru Fryd- Anita:-)

torleif ann karin sa...

Gratulerer så mye med dagen. Du er bare i 20 åra ennå du!
Fin jakke du fikk, og må si jeg likte lappeteppet til laptopen din...nice.
Ha en fortreffelig kveld da;-D
Klem Ann<3

Prinsesse Elin sa...

Gratulerer så mye med dine 29. 29 er ingen alder i motsetning til 98 for eksempel. Da jeg rundet 30 så hadde jeg hørt på historier om 30 års krise og diverse andre uhumskheter. Å jeg må si jeg følte meg snytt da jeg våknet som en 30 åring og jeg var akkurat den samme meg som dagen før. Nå 3 år senere er det akkurat likt.
Det er altså ingen fare å bli 30.
Teppet er kjøpt hos prinsess til 249,- Ingen u pris for et teppe som dekker en helt dobbelseng om man vil. Eller en stygg grå sofa...
Ha en herlig dag og nyt bursdagen din.
Klem fra Elin:)

Grip dagen sa...

"Hæppi bøsdei tu ju, hæppi bøsdei tu ju..."
Jeg har en sangstemme som egner seg best vi PC!
Gratulerer som 29-åring - igjen!

Godt du endelig fikk brukt idèen om lappetopp.
Jeg har ingen behov for å labbe rundt med PC'n min. Så den idèen får ligge på vent så lenge.
Har visst nok av annet fore...
Gjett om her er kreative dager for tiden!

Hipp, hipp og ha det godt Anita.
Klem Marit

Prinsesse Elin sa...

he he Nei det gjorde du absolutt ikke!!!( tuller bare med deg)
Et ansikt som en 20 åring, humor som en 20 åring og energi som en 20 åring dermed 20 åring.

h.espe sa...

Hurra, hurra, hurraaaaaa for bursdagsbarnet!!! Gratulerer så masse med 29 årsdagen + ca moms ;o)

Ha en fortsatt fin bursdagskveld!!!!

Stor klem fra Hildegunn

[morgrethe] sa...

Jeg rekker å rope hipp hipp hurra jeg også. Gratulerer med 29? års dagen;o)

Mia sa...

Gratulerer såååå masse, Anita! Jeg skjeønner jo at jeg har gått glipp av en feiring tidligere også... så dobbel gratulasjon er "in order"; altså bloggebursdagen, og din bursdag idag. Heldig var Hulda som vant hos deg, og heldig er du som har fått deg en slik herlig jakke i bursdags gave! Klart en student trenger en jakke, og en slike flott mappe til laptoppen. Flott var den. Nå er det natta for min del, men først som sist, Hipp Hipp Hurra for Anta som har bursdag!

Karna sa...

Gratulerer med de 29!!!! Merkelig at vi alle stanser på det tallet ikke sant...ha ha ha

Kjempe nydelig jakke, og ikke minst fantastisk fin trekk til laptoppen!!

Håper du hadde en fin bursdag!

Lene sa...

Gratulerer med dagen Anita! Nydelig pc veske du har lagd, tror nesten jeg må forsøke meg på en slik ( i en enklere utgave da... ).

Håper du hadde en fin dag!

Lene.

Rekkehuset sa...

Gratulerer så masse - om enn litt på etterskudd! Høres ut som om du hadde en deilig dag:-)
Klart laptopen din må ha et fint og personlig trekk! Det var skikkelig fint! Synes du er tøff jeg, som starter som student igjen! Ha det fint, klem fra Hanne.

Anne-Berit sa...

Neimen så kos innlegg,Anita,jakken var fin den og deg vel undt.Takk for noen trivelige dager sammen med dere,og tenk å ha det flotte været hele tia da,fint at dere har det ennå,for vi kom heim til bare drittvær vi,ikke noe gøy:((
Får bare mer og mer lyst til å flytte sørover.
Ha det godt,klem fra svigermora di:o)

mammahaaland sa...

Gratulere så mye til deg i dag!
Håper det blir en super dag for deg og dine. Er jo ingenting som er bedre enn at gavene bare strømmer på;)
Kjempefint cover til lapptoppen også, kan vel gjøre god butikk på sånt kanskje blant damene på studiet?
Nyt dagen, den er din!
Klem;)

mammahaaland sa...

litt på etterskudd der så jeg..ikke helt med..fortsatt litt post-ammetåke her;)

Hulda sa...

Pakken kom i dag! - TUSEN TAKK! Alt traff meg midt i blinken. :) Så artig med de avleggerne også!

@afjo72 sa...

Hei! Beklager at jeg er litt treg til å svare . . . Hyggelig at du liker varene våre :o) Dessverre har vi ikke veldig lange ullsokker/knestrømper, men det ligger ute et par i lyseblått som er ganske lange om det er av interesse :o)

God helg til deg - håper bursdagsfeiringen er vel gjennomført!!

Anita fra hjerterommet sa...

Gratulere med overstått! Og med din 10 ende 29 års dag he he..

Tusen takk for hyggelig kommentar på hekleteppet mitt, setter så pris på kommentarer:)

Anonym sa...

Les hele bloggen, ganske bra