lørdag 5. september 2009

Sensommer flor!

Igår kveld hadde vi selskap til pizza'n, kjempekoselig. Enkel servering Og enkel oppdekking...



Jeg plukket inn to buketter fra hagen som vi, ihvertfall jeg, nøt synet av hele kvelden. To ulike typer solhatt, floks, moskuskattost + en liten roseknopp i hver.



I to hvite mugger og på en solbleket linvoksduk.


Er ikke så glad i gult i hagen, eller inne for den saks skyld, men denne må til å med jeg like ;0) Utrolig hva naturen kan!!!



Nå skal jeg sy en mappe til min nye studentlaptop, fått ny idag. Må jo ha en selvsydd "mappe" da :0) I kveld skal VI bort og spise. En koselig og perfekt helg dette også. Fortsatt god helg til dere alle sammen! Kos dere!

19 kommentarer:

Unknown sa...

Hei..., det blir jo nesten som sommeren igjen når man får disse blomstene på bordet... :O)

Gleder meg til å se vesken du skal sy til lapptoppen, den blir nok helt sikker kjempefin...

Kos deg i kveld!

Klem

Charlotte sa...

Utroligt nydelige buketter fra haven.
Herligt med lidt sommerfølelse inde i huset.
God weekend.

h.espe sa...

Høres ut som dere hadde en herlig fredagskveld, og at kvelden i kveld blir like super :o)

Kos deg i kveld, og ha en flotters søndag i morgen!

Stor klem fra Hildegunn

Synnøve sa...

Det måtte jo nesten bli en trivelig kveld med så fine blomster på bordet.
Ha ei fortsatt flott helg :)

Hulda sa...

Kjempefint å plukke inn slike små buketter, det bruker jeg også å gjøre. Dine var så høstlige og fine i fargene. Søte mugger du har satt dem i.

Maliva`s verden sa...

Høres ut som en hyggelig helg..Nydelig bukett du har plukket..Koselig rom dattern din har også..Klem fra Maliva

Huset på toppen sa...

Flott bukett på bordet,Anita:) Koselig å ta inn hageblomster, og du jeg gleder meg til å se student laptop mappen:)
ha en koselig lørdagskveld!
Klem Linda

liven sa...

En nydelig og høstlig bukett!!
Har begynt å fjerne litt gult fra sommerhagen...men om høsten passer det fint synest jeg!!

kos deg på lørdagskvelden Anita:o)

Marias skriblerier sa...

Nyyydelig bukett!

Josefine sa...

Å så gøy med hjemmesydd mappe, gleder meg til å se den!!

Nydelige buketter, så friske og fine. Skjønner godt du nyter synet av dem... Ha en fortsatt fin helg, stoor klem

Guttemamma sa...

Ikke så gul jeg heller,men buketten din er virkelig nydelig!! Hatt en skikkelig sosiale helg vi og,idag skal vi bare sløve hjemme!
klem

anneskreative sa...

Hei,
Så koselig blogg du har, her var det mge ideer og koselige ting du har laget og rigget til,,,,
Ha en fin søndag.
Anne

Kreoline sa...

Sitter også her og nyter synet, nydelige hvite mugger. Ha en fin kveld, lykke til med PC-væsken. Klem.

Anonym sa...

Den var nydelig, flotte farger i lag:)
Klæmma fra me

line sa...

Rart det hvordan farger man normalt ikke ville sette sammen, fungerer helt perfekt når det er naturen som har ordnet opp!

Ellers tusen takk for en kjempehyggelig helg!

Frøken Englefjes sa...

award til deg på bloggen min!

Rekkehuset sa...

Ja, sant det er koselig med blomster fra hagen? Jeg har akkurat vært hos mamma og pappa og klippet gresset for dem og da rasket jeg med meg litt blomster også - de har litt mer å ta av enn meg:-)
Visningene gikk fint synes jeg, var ikke så mange her, men flere skrev seg på lista. Megleren jobber nå for å få flere bud, akkurat nå ligger vi 100 tusen over takst og det er vel der det lander.
Angående teppet, GAAA, finner du mønsteret i et eget hefte som heter "The Great American Aran Afghan" - du kan se bilde av det i den første bloggposten jeg har tagget med GAAA. Jeg bestilte den på Amazon ettersom de var utsolgt på Capris akkurat da. Jeg strikker av Merino Ekstra Fine fra Drops og det går ca 1,5 nøste pr lapp, teppet er 24 lapper (evt. 20 lapper til teppet og 4 til puter), så det blir jo noen gram. Jeg valgte garnet fordi jeg synes det er så mykt og godt, men jeg har etterhvert fått en stygg mistanke om at det siger, så jeg tror jeg heller ville valgt et annet garn. Gjør jo heller ingenting om det er tynnere, da blir lappene bare mindre enn 30x30. Det er i alle fall kjempemoro å strikke lappene, og jeg lærer nye teknikker:-)
Bølgeteppene dine er imponerende må jeg si, angående jordfarger regner jeg med at du har sett det fine som Mia blogget nylig?
Ha en fin uke, klem fra Hanne.

Tulip sa...

Koselig med små buketter på bordene.
Kos dere borte på middag!

Lovise sa...

Heia. Så artig at du skal sy til laptopen:) Den må du vise fram etterpå. Kos deg i kveld.
Klem.