torsdag 3. september 2009

Amalies rom!

Da har jeg endelig fått tatt noen bilder av det ny stasjede rommet til Amalie, største jenta her i huset. Tidligere har det vært lite organisert stasj, mens nå er ihvertfall store deler av rommet bloggbart. Blogget det første julen hun bodde der, bilder her.
Åhhh! Koselig med julepyntet rom også!



Nå er med hvite og rosa rosete detaljer, og helt i min smak :0) I vinduet sitter bla. disse to, sydd for 3 år siden eller no, så de er blitt litt blasse av solen, men, men....


Hjertet henger fortsatt på skapdøren og liftegardinene i vinduet er de samme som i dette innlegget.

Nye gardiner er sydd med heklet mellomverk som er heklet av Line. Amalie har tidligere kun hatt gardiner til jul, men koselig med litt ekstra tekstiler.


Gardinene er sydd av ett gammelt laken, det lå i orginalembalasjen før det ble gardin nå :0)
Vanskelig å ta gardin bilder.


Drømmefangeren virker fortsatt ;0)



"Bildet" som ble laget i før jul ifjor.




For endel år siden fikk de to største her i huset hver sin stooooore Kid bamse mot at de puttet alle de små bamsene på loftet. Kjekt å få ryddet opp litt, selv om det nok har kommet til en del bamser igjen. Mellomste har for tiden 14 mindre bamser som MÅ være med OVERALT :p....




Noen fine putevar, to kjøpt og ett arvet. Må få kjøpt meg ett par nye puter som passer i trekkene, ble litt "skrukkete" dette her.






Idag er det seinvakt på meg, en kort en, også er det helg!! DET skal bli godt! Håper på fine skogsturer og hyggelige kvelder med god mat og kanskje litt hobbysyssel :0) Har nemlig planer om litt garn shopping til lørdag, eller i morgen og da er det ett nytt bølgeteppe som skal startes på. Denne gangen i kun jordfarger og mest sannsynlig i alpakka.


Ble mange linker og bilder idag, men håper at ihvertfall noen av dere har fulgt med helt til slutt! Ha en flott ukeslutt alle sammen, jeg er plutselig tilbake!!!

24 kommentarer:

Karianne og Vegard (veien til hjertet) sa...

for et fint rom dattern din har:) koslig:)

ha en fin dag
klem fra karianne

Anne-Berit sa...

Så koselig det var på rommet til Amalie,gardinene var kjempelekre,og det var putene også.Gleder meg sånn til vi skal nedover,det skal bli så kos å se dere alle igjen.
Ha en god dag Anita.
Klem fra meg:o)

Mitt hvite hus sa...

¨å koselig rom Amalie har fått... ååå jeg husker mine hadde masse bamser når de var små... De elsket det.. ryddet vekk 3 store bosssekker med bare bamser fra min datter sitt husker jeg..
Ha en fin helg..kos deg masse.. Klem Kerstin

Crinoline sa...

Så nydelig rommet til Amalie er.Likte også julevarianten.Datteren vår hadde også mengder av bamser da hun var liten.Ønsker deg en fin helg.

Anonym sa...

Nydelig
- det rommet der er verdig en prinsesse!
Kjempelekkert:-)
God helg, klem Hege.

Datt sa...

Der var det utrolig koselig!! Kunne tenkt meg det rommet selv jeg... :P Synes de to personlighetene i vinduskarmen var herlige :)

Unknown sa...

Amalie er sååå heldig som har et så romatiske og koselig rom.... og hun er også heldig som har en så snill og flink mamma... :O)

Gardinene er kjempeflott med heklet mellomverk...

ha en deilig frihelg..., håper du får tak i det garnet du øsnker deg til bølgeteppet... :O)

Klem fra Synnøve

Guttemamma sa...

Virkelig et nydelig rom,Anita...du må jo sy vimpler til henne og:-)
KLem

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej!


ååå så mysigt rum Amalie har.Gardinerna är ljuvliga...

Hoppas allt är bra med dere...

Kram Nilla

Therese fra huset med de rare i sa...

Nydelig rom!! Og nydelig blogg du har!! Deg vil jeg følge:)

liven sa...

Så koselig på jenterommet:o)
Masse skjønne tekstiler og gardinkappen var jo bare nydelig!!!
Lykke til med oppgaven Anita:o)

Hulda sa...

Så flott innlegg under her! Falt for kurven med sopp, så vakkert pynta med håndkleet og rognebæra. Jeg har også et innlegg med kurv i dag, men så ikke ditt først. :)


Må også skryte av jenterommet. Her var det mye flott, alt fra gardiner og andre ting. Lyst og lekkert. Fint med julepynt var det også. :)

Marias skriblerier sa...

Herlige bilder fra jenterommet!

Prinsesse Elin sa...

For et koselig rom med mange skjønne detaljer. Jeg digger bildet av stoff, hjerter, de nydelige putene og fargen på veggen og for å ikke glemme den flotte sengen. Hils henne å si at det er en prinsesse som bare elsker rommet hennes:)

line sa...

Så fint de ble, og hekleborden gjorde seg den. Synd at jeg ikke har noen jenter jeg kan stasje opp til...

Deilig med helg snart. Her har Atle fått ørebetennelse så Roy har vært hjemme idag og skal være hjemme i morgen. Ser ut som denne natta blir bedre enn gårsdagens.

Vi har heller ingen planer denne helgen... ;-)

Anita sa...

Hei.
Åååh, så koselig rommet ble. Hadde koset meg der om jeg var en liten jente ja :-) Hilsen Anita her og.

Josefine sa...

Å for et herlig prinsesse rom...med så mange skjønne detaljer. Heldig liten jente som har en mamma som kan lage det så koselig!

Kos deg i helgen min venn..tipper det er travelt nok i hverdagen nå.

Stor fredagsklem fra meg til deg

Rekkehuset sa...

Koselig rom hun har! Både "sommerutgaven" og "juleutgaven":-) Jeg samler gode barneroms-ideer til nyhuset når ungene skal få hvert sitt rom, og alle sånne innlegg applauderes:-)
Imponert over at du begynner på et bølgeteppe til altså, må bare innrømme at mitt har gått helt i stå.. Spørs nok om det blir et veldig lite teppe, eller helst et par puter i stedet. Liker liksom bedre å strikke enn å hekle, og etter at jeg begynte på GAAA-teppet er det sååå mye morsommere. Vi får se...dine tepper blir jo så nydelige at det er en inspirasjon til å fortsette.
Ha en finfin helg Anita, her skal vi ha visning både lørdag og søndag så det blir nok ikke så mye vanlig helgekos. Kommer siden! Kos deg, klem fra Hanne.

Kristoffa sa...

Dette var et skikkelig jenterom! Det ble utrolig fint! Så gjennomført med tekstiler og gardiner også. Jeg vil tro prinsessen koser seg her:)

Lovise sa...

Hei Anita.
Så nydelig du har laget i stand til snnuppa di.
Du er flittig og flink, og jeg er spent på å se hva det neste blir. Her har det ikke vært så stor aktivitet i det siste. Internett har vært håpløst, men nå har jeg fått nytt modem så nå blir alt bra skal du se.
God fredag til deg.-

Unknown sa...

Hei Anita
Soppen din ser så deilig ut...det blir kanskje sopptur denne helgen også?
Klem...Ellen

silje-sin sa...

Så fint amalie har det! mange flotte detaljer:) Så er endelig helga her igjen. Kjetil får besøk av en kamerat i kveld, så da lurer jeg på å begynne på albumet til augusta. Er jo på tide siden hun snart er to år.. Jeg liker egentlig å pusle med sånt, men jo lenger tid det går før jeg får begynt, jo større tiltak blir det.. Har du vært flink med album til dine? Det er vel snart noen bursdager hos dere også? Ønsker dere alle en flott helg! klem

silje-sin sa...

Var veldig lurt med den store bamsen forresten! Jeg er så lei av alle de småbamsene..

Ann-Cathrin sa...

Flott rom:) Koselig! Det bildet er kjempefint, husker godt da du hadde laget det:) Ha en fin og innholdsrik helg!